Eski Beatle Paul McCartney, bu yaz müzik mağazalarının raflarında yerini alması beklenen yeni albümünü, Amerikan kafe zinciri Starbucks'ın yeni kurulan müzik şirketi aracılığıyla çıkaracak.
Starbucks'tan yapılan açıklamada, McCartney'nin yeni CD'sinin Starbucks kafeleriyle birlikte geleneksel müzik mağazalarında satılacağı belirtildi. Bu arada, 64 yaşındaki müzisyen McCartney, kahve firmasının Seattle'daki yıllık hissedarlar toplantısında uydu konferans aracılığıyla sürpriz bir şekilde hitap etti.
1995'ten bu yana özellikle caz veya rock karışık CD'leri satan Starbucks,
2005'te Maverick plak şirketiyle, Kanadalı şarkıcı Alanis Morissette'in bir albümünün piyasaya çıkmadan 6 hafta önce ABD ve Kanada'da dağıtımını yapmak üzere anlaşmıştı.
Starbucks tarafından 1999'dan bu yana kullanılan Hear Music markası, 12 Martta plak şirketi olarak tescillendi. Starbucks'ın plak şirketine Concord müzik firması da iştirak ediyor.
39 ülkede 13 binden fazla kafesi bulunan Starbucks zinciri, haftada 44 milyon kahveseveri ağırlıyor.