Arçelik Genel Müdürü Özdemir, Çin'de yatırım yapmaya hazırlandıklarını söyledi. Bu konudaki net kararın haziran ayında verileceğini belirten Özdemir, "Biz de Çin kadar rekabetçiyiz" dedi.
Çin pazarına geçtiğimiz yıl giren ve 2006 sonu itibariyle 7 eyalette, 4 zincir mağaza ve 46 satış noktasıyla faaliyet gösteren Arçelik, 1.5 milyar nüfuslu ülkede yatırım yapmaya hazırlanıyor. Geçtiğimiz yıl Çin'de 4 binin üzerinde ürün satışı gerçekleştirdiklerini, 2007 için bu ülkede 10 milyon Euro ciro hedeflediklerini söyleyen Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, "Çin çok büyük bir pazar. Orada ürettiğinizi orada satabilmek en kritik nokta. 1.5 milyar nüfusun 400 milyonu çamaşır makinesi ve buzdolabına ulaşabilir durumda. Biz neden bu pazarda olmayalım? Yatırım yapmaya daha yakın bir noktaya geldik. Haziran veya temmuz ayında kararımızı vereceğiz" diye konuştu.
DÜNYANIN
EN KÂRLISI ARÇELİK Çin'in Kuzey ve Güney Amerika'ya yakınlığının da burada yatırımı düşünmelerinde etkili olduğunu anlatan Özdemir, Çin'deki tecrübelerini orada yatırım yapmak isteyen diğer Türk yatırımcılarla da paylaşmaya hazır olduklarını vurguladı. Arçelik'in kendi alanında dünyanın en kârlı şirketi olduğunu da anlatan Özdemir, "Kârlıyız, çünkü verimliliğimizi çok artırdık. Öte yandan fasoncu da değiliz. Bu iki faktörle 2006'nın 9 aylık dönemi itibariyle Arçelik yüzde 8.1 net kâr marjı ile alanında halka açık şirketler dahil dünyanın en kârlı şirketi. Bizden sonra ikinci sırada olan şirketin kârlılığı yüzde 5'tir. Bu alanda dünya ortalaması yüzde 3" dedi.
6 MİLYAR EURO'LUK CİRO HEDEFİ Arçelik'in 2006'da 3.9 milyar Euro olan konsolide cirosunu 2007'de 4.2 milyar Euro'ya çıkaracağını da kaydeden Özdemir, 2010 yılına kadar yılda ortalama yüzde 14 büyüme ile 6 milyar Euro'nun üzerinde konsolide ciroya ulaşmayı hedeflediklerini anlattı. Özdemir, sözlerini şöyle sürdürdü: "15 binden fazla çalışanı, 3 ülkede 10 üretim tesisi, kendine ait 9 markası, yurtdışında faaliyet gösteren 13 şirketi ile 5 kıtada 100'den fazla ülkeye ürün ve hizmet sunan Arçelik, Türkiye'de 17 milyon, dünyada 75 milyon haneye girdi. Şirketimiz dolaylı ve doğrudan olmak üzere 1.1 milyon kişiye geçim kaynağı sağlarken, son 6 yılda Türkiye'ye toplam 12 milyar dolar döviz geliri, 1.7 milyar dolar vergi sağladı. Bu yıl 170 milyon Euro yatırım yapacağız. 2006'da ciromuzun yüzde 40'ını oluşturan yurtdışı satışlarını bu yıl yüzde 50'ye çıkarmayı hedefliyoruz. Beko markasıyla global pazarda şu anda yüzde 1.6 pazar payına sahibiz. Hedefimiz yüzde 2 paya ulaşıp dünyanın en çok tercih edilen ilk 10 markasından biri olmak. Bunu da 2010'dan önce gerçekleştireceğimize inanıyoruz."