|
|
Jean pazarında çıplak savaş!
Jean markaları, hedef kitlelerinin ilgisini çekebilmek için son yıllarda reklam kampanyalarında seksi mankenler kullanıyor. Türk markası Red Star da aynı amaçla harekete geçti ve jean'lerini Güzide Duran'ın verdiği üstsüz pozlarla tanıttı.
Gerçekleştirdikleri reklam kampanyalarıyla özgür, dinamik ve başkaldıran bir marka mesajı vermeye çalışan jean markaları, hedef kitlelerini yarı çıplak modellerle tavlamaya çalışıyor. Ünlü Amerikan markası Calvin Klein'in stil ikonu Kate Moss'la yaptığı yarı çıplak fotoğraf çekimlerinin ardından Guess ve Replay gibi jean markaları da ürünlerini oldukça seksi pozlar veren mankenlerle tanıtma yolunu seçti. Bu akımın son takipçisi ise Türk tekstilinin yurtdışındaki temsilcilerinden Red Star oldu. Ünlü top model Güzide Duran ve fotoğraf sanatçısı Nihat Odabaşı'yla gerçekleştirdikleri cesur kampanya ile çok konuşulan markanın ülkemizdeki iletişim çalışmalarını yürüten Mile İletişim'in ortaklarından Kerem Fildişi, Red Star kampanyası hakkında bilgi verdi.
MESAJ FARKLI
* Kampanyanın bu kadar seksi olması şart mıydı? Kampanya satış odaklı bir kampanya olarak değil, bir prestij kampanyası olarak değerlendirilmeli. İletişim çalışmalarında da Red Star markası için seksi, özgür, dinamik ve başkaldıran mesajlarını vermeye odaklanıyoruz. Fotoğraflara baktığınız zaman çıplaklıktan daha çok bu mesajları alıyorsunuz.
* Üstsüz fotoğraflarda tek bir ürün gösteriyorsunuz. Farklı kombinasyonlar göstererek daha fazla ürün tanıtmak daha önemli değil mi? Konu jean olduğunda bu mantık biraz değişiyor. Red Star, erkek ve kadın jean giysilerinin dışında aynı zamanda üst gruplar da üreten bir marka... Buna rağmen kampanya fotoğraflarında Güzide, sadece bir jean ile gözüküyor. Böylece tüketici bu ürünün kalıbına, beline, cep kesimine hatta dikişine bile konsantre olabiliyor. Kalçayı yukarı kaldıran seksi bir jean'in kusursuz kalıbını göstermenin en iyi yolu bence bunu tek başına göstermek.
BU ÇALIŞMALAR ALKIŞ ALIR
* Dünya pazarı için uygun gibi duran bu tür kampanyaları Türk marketinde hayata geçirmek ürkütücü mü? Genç nüfusun bu kadar yoğun olduğu bir ülkede dünya modası ile paralellik taşıyan çalışmalar sorun yaratmaz. Eğer hedef kitleniz gençlerse, bu tür çalışmalar tam aksine alkış alır.
* Fotoğraflarda Nihat Odabaşı'nın imzası var... Odabaşı bu sektörde önemli bir marka... Dolayısıyla projelerinizde yer alan her partinin kendi alanında markalaşması işinizi tabii ki büyütüyor. Odabaşı'nın imzası projeler için katma değerdir.
* Türk hazır giyim markalarının reklam kampanyalarında Türk modelleri tercih etmesini nasıl yorumluyorsunuz? Türk hazır giyim markalarının kendilerini yurtdışında, Türk modellerle tanıtmaları olumlu bir gelişme. Dünya markası olmayı hedefleyen Türk markalarının, kampanyalarının yüzü olarak bir Türk modeliyle dünya arenasına çıkması bana göre çok doğru bir karar.
|