Ülker Gıda Grubu Başkanı Tütüncü, insanların kalp krizi riski nedeniyle saatli bomba gibi dolaşmalarına rağmen fonksiyonel gıda pazarının önünü 'eczacı lobisi'nin tıkamaya çalıştığını iddia etti.
Dünyada 1990'lı yıllarda yaygınlaşmaya başlayan, Türkiye'de ise birkaç seneden bu yana sofralara giren fonksiyonel gıdalar, hızla büyüyen bir pazar haline geldi. Taahhüt ettiği 'kabızlığın giderilmesine' ya da 'kolesterolün düşürülmesine' yardımcı olup olmadığı tartışma konusu yaratan fonksiyonel gıdaların dünyadaki pazar büyüklüğü 75 milyar doları aştı. Türkiye'de ise henüz emekleme safhasında olan fonksiyonel gıdaların Türkiye'deki lider firmalarından olan Ülker'in Gıda Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, pazarın önünü 'eczacı lobisi'nin tıkamaya çalıştığını söyledi. Fonksiyonel gıdaların ilacın muadili olmadığını, sadece yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik olduğunu vurgulayan Tütüncü, "Eczacılar, fonksiyonel gıdaların OTC(reçetesiz ilaç) kapsamında eczanelerde reçetesiz satılan daha çok basit rahatsızlıkların tedavisinde kullanılan ilaçların yerine geçmesinden endişe ediyorlar" diye konuştu.
ECZANEDE DE SATABİLİRİZ Tütüncü, fonksiyonel gıdaların mutabakat sağlanması halinde eczanelerde de satılabileceğini belirterek, "Bizim sıkıntımız, dünyada yapılan klinik çalışmalarda elde ettiğimiz sonuçları reklamlarda duyuramıyoruz" dedi. Kolesterolün fonksiyonel gıdayla düşürülmesiyle ilgili olarak 40'a yakın klinik çalışma yapıldığını vurgulayan Tütüncü, buna karşın bu çalışmaların sonuçlarını dile getiremediklerini kaydetti. Tütüncü, şöyle devam etti: "Bunun gibi
yeni oluşan pazarlarda reklam yapmak zorundasınız, tüketiciyi bilinçlendirmek için ürününüzü iyi anlatmak durumundasınız. Biz bu işe milyonlarca dolar yatırıyoruz, eğer önümüze engel çıkarılacaksa niye bu yatırımı yapalım ki?" Ülker bünyesindeki Global Pazarlama Genel Müdürü Kuthan Erginbilgiç de, Türkiye'deki yeme alışkanlıkları nedeniyle 'sokaktaki neredeyse herkesin saatli bomba' gibi dolaştığını söylerken, yapılan araştırmalarda fonksiyonel gıda tüketen kişilerin kolesterolünde 1-2 haftada yüzde 10-15'e varan düşüş görüldüğünü vurguladı. Dünya fonksiyonel gıda pazarının büyüklüğünün 85 milyar dolara ulaştığını kaydeden Erginbilgiç, yıllık büyüme hızının da yüzde 10-14 seviyesinde olduğunu belirtti. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Kurulu, kolesterol düşürmeye yardımcı ürünlerin ilan ve reklamlarına karşı durdurma kararı almış, ancak bu karar alınmadan önce yapılan uyarılarla firmalar zaten reklamlarında gerekli düzenlemeyi yapmıştı. Reklam Kurulu, Ülker, Danone ve Unilever, Danacol, Benecol ve Pro-Activ ürünlerini ilk piyasaya sürdüklerinde, "kolesterolü düşürür" şeklinde kesin ifadeler içeren reklam mesajları kullanması nedeniyle bu kararı alınca, bu ifade yerine "kolesterolü düşürmeye yardımcı olur" ifadesi kullanılmıştı.