Her yaşın bir takısı var
Dünyada mücevher trendlerini belirleyen TJF (Trends Jewelry Forecasting) adlı tasarım grubunun başkanı Paolo Novembri özel bir davet için Türkiye'deydi. Novembri'yle önümüzdeki yılın mücevher modasını konuştuk.
- TJF Grubu'ndan biraz bahseder misiniz, nasıl çalışıyor ve trendleri nasıl belirliyorsunuz? - Firmamız 2002 yılında Londra'da kuruldu. Birçok ülkede araştırmacılarımız ve tasarımcılarımız var. Mücevher ve moda trendlerini belirlerken ilk bakılması gereken şey, dünyada gerçekleşen, ekonomiyi, dini, kültürleri etkileyen ve derinden sarsan önemli olayların ne olduğudur. Örneğin, 11 Eylül terör saldırısı gibi... İnsanlarda ne gibi duygulara yol açtı, hayatlarını nasıl etkiledi inceliyoruz. Tüm bu gözlemeler üzerinde çalışıp, sonraki iki yıl boyunca insanların ruh hallerine göre tasarımlar yapıyoruz.
-
Bu tasarımları da büyük mücevher firmalarına yolluyorsunuz... Türkiye'de olmanızın sebebi nedir? - Evet, her yıl bir katalog basıyor ve dünyanın çeşitli yerlerinde konferanslar düzenliyoruz. Şimdi de aslında bir İtalyan markası olan ve Mustafa-Aytaç Kamar kardeşlerin satın aldığı Roberto Bravo'nun yeni koleksiyonu için buradayız.
- Önümüzdeki yılın mücevherlerinde neler ön plana çıkacak? - 2007-2008'de dört temel moda akımı var: 'Miras', 'Aydınlatma', 'Kültür' ve 'Yaşam Felsefesi'.
- Neleri simgeliyor bunlar? - Miras; 15-65 yaş arasındaki herkesi kapsayacak. Sanatın ve tarihin insanlar ve medya üzerindeki önemi 2007-2008'de giderek artacak. Fransız Devrimi'nin askeri izleri, üniforma stilinde kesimler ve sert hatlar ortaya çıkacak. Dolce&Gabbana, Alexander McQueen, Balenciaga gibi ünlü tasarımcılar şimdi 17. yy'dan ilham alıyor. Viktorya döneminden akik taşları, boğazı saran gerdanlıklar moda olacak. Tabii bunların zıttı, 'Opera Stili' dediğimiz uzun kolyeler de boyunları süsleyecek. İnci isehemen hemen her yerde kullanılacak.
- 'Aydınlık' trendini kimler uygulayacak? - 30-65 yaş arasındakiler. Modern hayata tepki olarak gelişen bir akım. Aydınlık modası, dini inançlarla birleşiyor. Tespihler, üzeri dualı takılar ve değerli ama ekonomik taşlar ön plana çıkıyor.
- Ya 'Kültür'? - Oryantalist bir moda bu. Sibirya prensesi görüntüsü, otantik takılar, etnik aksesuarlar revaçta. Ama daha çok genç kesimi, 25-45 yaş arasını etkiliyor. Dolce&Gabbana, Kenzo, Gaultier ve Swarovski de Ortadoğu'dan etkilenerek, kreasyonlarına otantik şekiller, Rusya'nın etkisiyle ise çar şekilleri eklediler.
- Taş olarak neler göze çarpacak? - Siyah ve kahverengi değerli taşlar, inci ve altın ön plana çıkıyor. Boyunlar ve bilekler mutlaka takı ile renklendirilecek. Bu akımda ön plana daha çok süslü, işli ve büyük modeller.
Burcu ALDİNÇ
|