|
850 milyon lira maaştan 40 milyon dolara
|
|
STORK'S Kuyumculuk'un sahibi Muammer Alkım 1950 İstanbul doğumlu. Emekli polis memuru bir baba ve ev hanımı bir annenin en büyük çocuğu. Alkım, kendi deyimiyle sanat okulunu bitirmiş, Maçka Elektrik'ten 1969 yılında mezun olmuş. " İşim ışık olduğu için İstanbul Devlet Tiyatrosu Kültür Sarayı'nda çalıştım. O güne kadar adını bile bilmediğim oyunları izledim, Ayten Gökçer, Cüneyt Gökçer gibi devlerin sahne alışına tanık oldum. Sonra bir gece, Cadı Kazanı oynuyordu, Kültür Sarayı yandı. Ben de o gece içindeydim. İçimizden bir parça gitti sanki. Tiyatro Taksim Sahnesi'ni kiraladı ama ben saraydan gecekonduya geçmek istemedim".
ANADOLU
TURLARI Muammer Alkım, iş ararken, okul arkadaşlarından biri "Takı işine var mısın, gel bizimle pazarlama yap" demiş. Sektöre giriş, o giriş. Alkım elinde takı dolu bavulla bütün Anadolu'yu gezmeye başlamış. "Varan otobüsleri sağ olsun. Az taşımadılar beni. 5 yıl İstanbul'da yatmadım diyebilirim. Tiyatrodan ayrıldığımda 850 milyon maaş alıyordum. Pazarlamacılıktan günde 500 milyon kazanmaya başlamıştım. Böylece sektörde kaldım." Önce küçük bir atölye, ardından Kapalıçarşı'da bir dükkân derken, Stork's Kuyumculuk'un bugünkü yıllık cirosu 40 milyon dolar. Antalya'da 7 bin 400 metrekare bir mağaza, 10 değişik otelde satış noktası, Eminönü'nde 3 bin metrekarelik bir han, İstanbul'da 60 satış noktası, Almanya, Dubai, Moskova mağazaları ve satış noktaları "Odamda bir çift leylek heykeli vardı. Birbirlerine çok yakışıyorlardı. Markanın ismini de oradan koydum. Çünkü bizim işimizde de aşk var."
GOLDAŞ YANLIŞ YAPTI Muammer Alkım, eşiyle Kısıklı'da oturuyor. "Hayatımda hiçbir zaman lükslerim olmadı" diyor. "93 model Jaguar'a biniyorum. Araba, saat, kılık kıyafet merakım yoktur. Uçak, yat almaya hiçbir zaman heveslenmedim. Ben 18 yaşımdan beri bu aileden başarılı bir jenerasyon çıksın diye uğraşıyorum bunun hazzı bana yeter. Hayattaki en büyük keyfim çocuklarıma balık pişirmek. Bir de yağlıboya resim yapmak." Dayanamayıp soruyorum, "Devlet tiyatroları'nda çalıştınız. Goldaş firmasının sponsor olduğu opera için ne düşünüyorsunuz? İyi reklam mı?" Alkım gülümsüyor: "Hiç değil. Goldaş'ın sahiplerini tanıyorum, çok iyi insanlardır. Bunlara tenezzül etmezler. Kadronun saldırgan pazarlama tekniği yüzünden olmuş. Olayı hiç sevmedim. Devlet tiyatrosu çadır tiyatrosu mu?"
|