|
|
Starbucks-Etiyopya savaşı
Eskiden savaşlar ülkeler arasında olurdu. Yeni dünya düzeninde savaşlar şirketler ile ülkeler arasında yaşanıyor. BBC'nin internet sitesinde ilginç bir habere rastladım. Kahve çekirdeği, Etiyopya'nın en önemli gelir kaynaklardan birini oluşturuyor. Hükümet, 'Yirgacheffe' tepelerinde yetiştirilen kahveyi bu isimle markalaştırmak istiyor. Ancak bu noktada ortaya Starbucks problemi çıkıyor, zira Amerikan firmasının bu isimle piyasaya sürdüğü çeşitli kahveler var. Etiyopya Hükümeti, Fransa'nın Champagne yöresinde üretilen köpüklü şaraba 'Şampanya' adı verilmesini örnek göstererek bastırıyor. Eğer amaçlarına ulaşabilirlerse kahveden kazanacakları para yılda 88 milyon dolar artacak. Starbucks'ın yönetimiyse bu talebi kabul etmiyor. Sorunu çözmek için Etiyopya Başbakanı ile Starbucks Genel Müdürü görüştüler ama anlaşmaya varamadılar. Bir yanda yoksul bir Afrika ülkesi, diğer yanda 12 bin şubesi olan dünya devi bir şirket! Bu savaşı kimin kazanacağının pek önemi yok. Önemli olan bunun yaşanıyor olması. Yeni dünya düzenine hoşgeldiniz!
|