2000 yılında Türkiye'de bin kişiye 65.2 otomobil düşerken, bu rakam yüzde 20 artışla 2005'te 78.1'e yükseldi. Ancak karayolu uzunluğunda büyüme yüzde 1.40 ile sınırlı kaldı.
Türkiye'de karayolunun uzunluğunun araç sahipliği oranında artmaması, özellikle şehir merkezlerinde trafik yoğunluğunu her yıl artırıyor. Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın TÜİK verilerinden derlediği bilgilere göre, 2000 yılında Türkiye'de 1000 kişiye 65.2 otomobil düşerken, bu rakam 2005 yılında 78.1'e yükseldi. Kaydedilen yüzde 20'ye yakın artışa karşılık, karayolu uzunluğunda büyüme yüzde 1.40'la sınırla kaldı. 2000 yılında 61 bin 90 kilometre olan karayolu uzunluğu, 2005'de 61 bin 939 kilometreye, 1773 kilometre olan otoyol uzunluğu 1775 kilometreye çıktı. 8 bin 671 kilometre olan demiryolu uzunluğu da sadece 26 kilometre arttı. 2000 yılında bin kişiye 271 sabit telefon düşerken, 2005'de bu sayı 261'e geriledi, televizyon sayısı 439'dan 600'e yükseldi.Kişi başına elektrik tüketimine bakıldığında, 2000 yılında 1505 kilovat saat olan tüketim, 2005'de 1808 kilovat saate çıktı.
Ortalama
ömür uzadı Türkiye'deki ortalama ömrün uzadığı belirlendi. Ortalama ömür 2000 yılında 68.5 iken 2005 yılında 71.3'e yükseldi. Kadınların ortalama ömrü 70.9 yıldan 73.8'e, erkeklerin ortalama ömrü 66.2'den 68.9'a artış kaydetti. Sosyal gelişmişlik göstergelerinden biri olan bebek ölüm oranlarında düşüş gözleniyor. 2000 yılında binde 34.8 olan bebek ölüm oranı, binde 23.6'ya geriledi.