|
|
Bir dizide oynamakla sanatçı olunmaz
'Hatırla Sevgili'nin 27 yıllık oyuncusu Ayda Aksel, "Biri çıkıp dizide oynuyor sonra da 'Ben sanatımla' diye başlayan cümleler kuruyor. Maalesef oyunculuk herkesin yapabileceği bir iş haline geldi" diyor.
Ayda Aksel, bugünlerde bir taşla üç kuş vuruyor. 27 yıllık oyuncu üç ayrı proje ile sanatseverlerle buluşuyor. Ömer Faruk Sorak'ın yönettiği 'Sınav' filminde lenf kanseri bir anneyi, Tiyatro Kedi'de sahnelenen 'Omuzumdaki Melek' adlı oyunda saf bir kadını, atv'- nin yeni dizisi 'Hatırla Sevgili'de ise kuralcı bir doktoru canlandıran sanatçı ile bu projeleri ve sanat hayatını konuştuk. Hiçbir zaman güzelliğiyle bir yerlere gelmek istemediğini söyleyen Aksel, "Biri çıkıyor, bir dizide oynuyor ya da bir şarkı söylüyor sonra da 'Ben sanatımla' diye başlayan cümleler kuruyor. Ya da 'genç sanatçı' diye anılıyor. Bir dizide rol almakla sanatçı olunmaz. Maalesef oyunculuk herkesin, her an yapabileceği bir iş haline geldi" diyor.
* Yeni diziniz 'Hatırla Sevgili'den konuşalım öncelikle... Bizim dizimiz çok farklı bir çalışma. Politik bir dizi yapmıyoruz. Hikâye 1959'da Menderes döneminde başlıyor ama biz Menderes ve iktidarını anlatmıyoruz. O dönemde yaşayan iki aile ve onların çocukları üzerine yoğunlaşıyoruz. Ben Cansel Elçin'in annesi rolündeyim. Selma adında, kuralları olan, muhafazakâr bir doktorum.
* Menderes dönemiyle ilgili bir ön çalışma yaptınız mı bu dizi için? Daha önce, Adnan Menderes ile Ayhan Aydan'ın ilişkisini anlatan 'Yarım Bardak Su' adlı oyuna çalışırken Menderes hakkında okumadığım kitap kalmadı. O dönemin siyasal ve sosyal yapısını çok fazla araştırdım.
Beren saat çok çalışkan
* Dizide Beren Saat de var. Kendisi bir TV yarışmasıyla ünlendi. Nasıl buluyorsunuz oyunculuğunu? Beren kendini bilen, çok terbiyeli, saygılı bir insan. Büyük bir özveriyle çalışıyor. Bunlar yolunda gittiği zaman ben de ancak saygı duyabilirim ona. Kostümleri de ona çok yakışıyor. Bir kutu bebeğine dönüşüyor.
* Sizin kitleler tarafından tanınmanız da bir TV dizisiyle olmuştu değil mi? 1983'te, 19 yaşındayken TRT'nin ilk renkli dizisi 'Üç İstanbul'da oynadım ve ünlü oldum. Ama kafes ardındaki farklı bir varlıkmışım gibi sürekli parmakla gösterilmek beni rahatsız etti. Tiyatro yapmak istiyordum. Bildiğim yoldan devam ettim. Oyunculuk özveri isteyen bir iştir. Popüler olmakla yapılan işler beni bu nedenle hep rahatsız etti. Ben, gece rahat uyumayı, yastığa başımı rahat koymayı seçtim. "Çok ünlüyüm, çok param var ve çok rahat uyuyorum" diyebilmek her zaman mümkün olmuyor. Üçünün bir araya gelebildiği durumlar da var ama çok az. Mesela Cem Yılmaz.
* 'Omuzumdaki Melek' nasıl bir oyun? Oyunun yönetmenliğini Hakan Altıner yapıyor. Yine o, ben ve Teoman Kumbaracıbaşı oynuyoruz. Ben saf, kendi ayakları üzerinde duramayan, aşkı bile bir koruma aracı olarak gören Dona karakterini canlandırıyorum. Evli ve dört çocuklu sandığı bir adamla ilişkisi var. İntihar etmeyi düşündüğü sırada karşısına bir koruyucu melek çıkıyor. Oyunumuz çok yoğun ilgi görüyor.
* Sizce kadınlar kendilerine sevgili mi arıyor yoksa onları sahiplenecek birer koruyucu melek mi? Güven arayışı kadınlara özgü gibi görünse de erkeklerde de böyle. Kadınlar nasıl babalarını arıyorlarsa, erkekler de annelerini arıyor. Seks dürtüsüyle başlayan, aşka varan, şefkatle bütünleşen bir korunma duygusu bu. Üstelik dünyanın her yerinde de geçerli.
Benim meleğim kocam
* Sizce gerçek hayatta da var mıdır sevdiği kadın için melek olmayı göze alan erkekler? Kocam Atilla, onu tanıdığım günden beri omuzumdaki melek. 11 yıldır evliyiz. Sabah kalktığınız andan itibaren, "Bugün ona kendini nasıl daha iyi hissettirebilirim" diyorsanız zaten aşkınız kolay kolay bitmiyor. Ben kocamın omuzundaki meleğim, o da benim.
* Sınav filminde de izliyoruz sizi. Bu projeyi kabul etmenizin nedeni ne oldu? Ömer Faruk Sorak'n hayatı hayat gibi verebilmesi... Bir şeylerin altını fazla çizmeden, olduğu gibi sunabilmesi... 'Sınav' çok keyifli bir filmdi. Sorak'a çalışırken, "365 gün bana iş verin. Ben sizinle çalışayım" dedim. İnanılmaz bir set ve inanılmaz bir oyuncu kadrosuydu.
ECE SARUHAN
|