Mercedes Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Ziegler, "Tüm sınıflarda markalarımızı getirerek satış adetlerimizi artıracağız" dedi.
Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler, kendilerinin Türkiye'de hem üretici, hem de satıcı konumunda bulunduğunu kaydederek, "Sadece üretici olarak Türkiye'de yaşımınızı sürdürmek zor" ifadesini kullandı. Ziegler, Mercedes-Benz Türk'ün gerek üretici, gerek satıcı, gerekse de ürettiğini ihraç eden bir şirket olduğunu belirtti ve "Biz pek çok kimliği bir arada taşıyoruz. Buna bir bütün olarak DaimlerChrysler'in Türkiye'deki varlığı diyebiliriz. Bir firmanın üretici olarak tek başına yaşaması oldukça zor. Dolayısıyla biz, satış ve ihracatla da bunu destekliyoruz" dedi. Ziegler, "Ürettiğimiz otobüsün yüzde 60'ı, kamyonun ise yüzde 25'ini ihraç ediyoruz. Bu satışlar da, imajımızakatkıda bulunuyor" dedi. Hafif ticari araç üretimi konusunda şu an için "hayır" demek zorunda kaldıklarını söyleyen Ziegler, "Hafif ticari konusunda şimdilik üretim planı yok. Zira diğer ülkelerde bunun için bir kapasite açığı oluşması gerekiyor" diye konuştu. Ziegler, Dodge markasını Türkiye'de satışa sunarak, DaimlerChrysler'in tüm markalarını Türkiye'ye getirdiklerini söyleyerek, "Böylece tüm sınıflarda, bütün markalarımızla uygun ürünler sunacak, satış adetlerimizi de artırmış olacağız" ifadesini kullandı. Ziegler, toplam pazar yüzde 8.5 düşerken, Mercedes ve Chrysler Jeep markalarının satışların arttığını belirterek, Mercedes'teki artışın yüzde 30, Chrysler-Jeep'te yüzde 15 olduğunu kaydetti.