"Sınıf atladınız Avrupa'nın dev üreticileri arasında yerinizi aldınız"
Ford Avrupa Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Sviggum, Türkiye'nin artık İngiltere, Almanya gibi ülkeler arasında yer almaya başladığını dile getirdi.
Ford'un en büyük 6'ıncı pazarı haline gelen Türkiye, Ford Avrupa'da sınıf atladı. İngiltere, Almanya, İspanya, Fransa gibi ülkeler arasında yer almaya başlayan Türkiye, Ford'un model geliştirmesinde de söz sahibi oldu. Ford Avrupa Satış Operasyonlarından Sorumlu Başkan Yardımcısı Ingvar Sviggum, Türkiye pazarındaki hızlı büyümenin Ford Avrupa'nın dikkatini çektiğini ve ürün planlamada Türkiye'nin isteklerinin dikkate alındığını kaydetti. Örnek olarak eski Mondeo'da bulunmayan 1.6 litrelik motorun Türkiye'nin talebi üzerine yeni Mondeo'da motor seçenekleri arasına alındığını belirten Sviggum, "Türkiye Ford'un Avrupa'daki 6'ncı büyük pazarı. Yakın bir zamanda 5, 4 olur. Türkiye'nin önemi arttıkça, ürün planlaması Türk tüketicisinin isteklerine ve ihtiyaçlarına göre şekillendiriliyor" dedi. Avrupa'da stabil bir pazar olduğunu söyleyen Sviggum, Türkiye, Rusya ve Doğu Avrupa ülkelerinin pazarının hızla büyüme kaydettiğini açıkladı. PAZAR
PAYI YÜZDE 17 Rusya'nın geçen yıla göre satışlarını iki kat artırarak 65 bin adetten 120 bin adete çıkardığını, Doğu Avrupa'nın yüzde 15 ile 25 arasında büyüdüğünü ifade eden Sviggum, "Türkiye bu yıl büyümedi ama Ford pazar payını yüzde 17'e çıkarma başarısını gösterdi. Ford'un Avrupa'daki en büyük pazar payına sahip ülkesi Türkiye. Avrupa ortalaması ise yüzde 8.6. Yani Türkiye, Avrupa'nın üstünde bir pazar payına sahip. Türkiye'yi İngiltere, İrlanda ve Macaristan izliyor. Bu ülkelerin pazar payı yüzde 15." Yakın bir gelecekte Rusya, Türkiye ve Doğu Avrupa ülkelerinde satılan araç sayısının 500 bin adete ulaşacağını tahmin ettiklerini belirten Sviggum, Türkiye'deki satışların 120 bin adetten 180 bin adete çıkacağını öne sürdü.