MERKEZİ Singapur'da bulunan gıda ve içecek firması Food Empire, MacCoffee isimli 3'ü 1 arada ürünü ile Türkiye hazır kahve pazarına girdi. Faaliyet gösterdiği Rusya, Ukrayna ve Kazakistan'da hazır kahve pazarının lideri durumundaki Food Empire'ın Yönetim Kurulu Başkanı ve Murahhas Azası Tan Wang Cheow, bu hafta içinde Türkiye'de dağıtımına başlanacak ürünlerin tanıtıldığı basın toplantısında şunları söyledi: "Türkler çaya daha düşkün bir ulustur. Ancak yaptığımız araştırmalar gösterdi ki çok genç bir nüfusa sahip olan Türkiye'de gençler artık kahveyi tercih ediyor; tüketim alışkanlığı değişti. Biz de bu pazarda çok iyi bir yere geleceğimizi ve iki büyük rakibimizin arasında girip ilk üç firma arasında yer alacağımızı düşünüyoruz." 60'tan fazla ülkeye ihracat yapan Food Empire; çay, teneke kutu içecekleri, çikolata, cips, şekerleme ve donmuş gıda gibi diğer ürünlerini ise gelecek sene Türkiye pazarına sokmayı hedefliyor. "Kahve, özellikle 3'ü 1 aradalar en iddialı olduğumuz kategori" diyen Food Empire Türkiye Satış ve Pazarlama Sorumlusu Akshay Sharma ise, Türkiye'de yıl sonunda toplam kahve tüketiminin 12 bin tonu, pazarının ise 240 milyon YTL'yi bulmasını beklediklerini söyledi.