Tedavi ücretleri markete
İşlevsel gıda reklamları durumu o kadar abartmıştı ki, hastalar neredeyse tedavi ücretlerini marketlere öder olmuşlardı. Önceleri kandırmacalı 'noter huzurunda' taktiği uygulayanlar vardı; sonra o zahmete bile girmediler. İşlevsel gıdaya "tedavi edici değildir" notu düşmeye bile gerek görülmedi. Reklam Kurulu işlevsel gıda reklamlarıyla ilgili işlem başlattı da üretici firmalar sorumluluklarını hatırladı. "Firmalar tüketiciyi aldatıyorsa neden üretimine izin verildi?" sorusu ise abes. Bu ürünlerin üretimi, satışı ve reklamıyla ilgili bir sorun yok. Sorun, reklam yoluyla insanlara 'sağlık sorunlarını bu ürünle giderebileceği' vaadindeydi. Bana göre, reklamların yeni hali de yeterli değil ya, neyse. Reklam Kurulu "dur" demeseydi, hastanedeki muayene kuyruklarının marketlere kayma tehlikesi vardı.
|