İnternet, call center ve mektup gibi çeşitli kanallardan iletilen tüketici şikayetlerinin tek noktada toplanması, ilgili kurum ve şirketlere yönlendirilmesi ve takibi amacıyla ''Tüketici Bilgi Ağı'' kurulması hedefleniyor.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tüketicilere ilişkin çeşitli konularda bilgilerin tek noktadan verileceği bir portal oluşturulması amacıyla çalışmalar yapıyor.
Proje ile tüketici şikayetlerini doğru şekilde iletmek üzere çeşitli kanallar üzerinden teknik destek sağlanması da amaçlanıyor.
Tüketici Bilgi Ağı, tüketici hakem heyetleri ile tüketici şikayetlerinin toplandığı ve ilgili kurumlarla şirketlere yönlendirdiği merkezi bir bilgi sistemi olarak tanımlanıyor.
NE
İŞE YARAYACAK?
Tüketici bilgi ağının oluşturulması ile birlikte tüketici şikayetlerinin devlet eliyle ilgili kuruma yönlendirilmesi ile şikayetlere geri dönüş ve cevaplama hızı artacak.
Tüketicilerin aynı formatta şikayet bildirmeleri bunların değerlendirmesini kolaylaştıracak, toplanan verilerin analizi zaman içindeki kalite iyileşmelerine ilişkin gösterge olacak.
GELECEK YIL HAYATA GEÇİRİLMESİ HEDEFLENİYOR
Ancak, tüketicilerin şirketler hakkındaki bildirimlerinin, şirket numarası bazında tutulabilmesi için öncelikle şirket kayıtları projesinin tamamlanması gerekiyor.
Bu nedenle, Tüketici Bilgi Ağı projesinin 2007 yılında başlatılması ve 12 aylık sürede tamamlanması öngörülüyor.
Toplam 4,4 milyon avroya mal olacağı hesaplanan Tüketici Bilgi Ağının tüm bütçesinin uluslararası kaynaklardan sağlanması planlanıyor.