En büyük pazarlama ödülü: Nobel
Şubat 2005'te, Nethaber'de yazmıştım: "Orhan Pamuk'un ülkesini rencide eden konuşmaları yazdıklarının ticaretini yapmaktır." İyi satıcı ödülü alır. Pazarlamanın gereği devamlı ol, örgütlü ol, dikkat çek. Pamuk da pazarlamanın ilkelerine uydu. Mehmet Y. Yılmaz sormuş, "Eğer bu ödül halkla ilişkiler faaliyetinin etkisiyle verilseydi bunca yıl saygın kalır mıydı?" Nobel'in kendisi bir halkla ilişkiler faaliyeti oysa. Nitrogliserinden patlayıcı madde yapan Mr. Nobel'in ölümünden sonra iyi hatırlanma faaliyeti.. Dolayısıyla temelinde tahrip etme icadı var, edebiyatı yüceltme amacı yok. Pamuk'un ödül gerekçesi edebiyat olsaydı, ödül Yaşar Kemal'in olurdu, "en çok satan, en az okunan" yazarın değil. Yaşar Kemal'in uluslararası pazarlama konusunda bilgi eksiği var demek ki. Herkes kutlama yarışında, ben değilim. Pamuk'u Nobel sevincimi çaldığı için suçluyorum.
|