kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Kötüler, zenginlerle işbirliği yapar...
Yeşilçam nere, gecekondu nere?
Kötüler, zenginlerle işbirliği yapar...
Hangi filmleri izledi?
80'lerde her yer arabesk

Kötüler, zenginlerle işbirliği yapar...

Gecekondu temalı filmlerde İstanbullu burjuvaların küstah, acımasız; gecekondu halkının ise merhametli ve temiz kalpli olarak yansıtıldığını söyleyen Öztürk, Türk sinemasının gecekondu halkına acıyarak yaklaştığını anlatıyor. Bu konuda; Karanlıkta Uyananlar, Gurbet Kuşları, Büyük Adam Küçük Aşk, Bitmeyen Yol ve Diyet filmlerinin daha refleksif bir tutum izlediğini düşünen Öztürk, gecekondu halkının dramını en iyi anlatan filmin Ertem Eğilmez'in Canım Kardeşim filmi olduğu görüşünde. Film; 1970'lerin başında bir gecekondu semtinde televizyon sahibi olmanın ancak zenginlere özgü olduğunu belgelerken, hastanelerin, konutların ve sağlık koşullarının perişan halini de kaydetmişti.

KÜRT SORUNU FİLMLERDE
Gecekondu filmlerinde de 'iyi' ve 'kötü' karakterler olduğunu anlatan Öztürk; sözlerini şöyle sürdürüyor: "Kötüler genellikle gecekondu dışında yaşar ve zenginlerle işbirliği yapar. Gecekondu halkı, kendi kaçak evini koruyabilmek için direnir ve evi yıkılır." Gecekondu filmlerinin sadece kentleşme sorununu değil, 'Kürt sorununu' da belgelediğini söyleyen Mehmet Öztürk, bunun en önemli örneklerinin Eşkıya, Büyük Adam Küçük Aşk ve Güneşe Yolculuk olduğunu anımsatıyor. Büyük Adam Küçük Aşk'ta bir yandan Ulus mahallesinin zenginliği ile Ayazma varoşlarının sefilliğinin karşı karşıya geldiğini, diğer yandan da ulusal çapta yaşanan Kürt sorunun temsil edildiğini saptayan Öztürk; bir Cumhuriyet aydınının yoksulluk, cehalet ve feodal düzenle yüzleşmesinin konu edildiğini belirtiyor. Eşkıya'da İstanbul'un Cudi Dağı'na benzetildiğini, böylece gecekonduların ülke sorunlarının 'Minia-türk'üne indirgendiğini kaydeden Öztürk, Güneşe Yolculuk'ta ise Kürt göçmenlerin bir gettoda kendi kimliklerini ve enerjilerini dışa vurmalarına tanık olduğumuzu vurguluyor. Gecekonduların genellikle belgesel çekimlerle kaydedildiğini ve sıkıntıların vurgulanması için acıklı müziklerle başvurulduğunu söyleyen Yard. Doç. Dr. Mehmet Öztürk, kent varoşlarının ekrana taşınmasının ciddi ve kronik bir sorunun varlığına işaret ettiğini vurguluyor.
DİĞER YAŞAMA DAİR HABERLERİ
 Paris'te yaratıcılık sınır tanımıyor
 'En ciddi rakibim Erol Avcı'
 Hostesler güzelliklerini estetikle koruyor
 Onlar şimdi mutlu
 Liman şehri Marsilya
 Sağlıklı kıyafetler
 Sonbahar hüznüne birebir gece hayatı rehberi
 Indigo çocukları...
 Eve gitmek ya da gitmemek...
 Bu da tüp bebek jenerasyonu
 'Taksim'den söylediğinde Kasımpaşa'dan duyulurdu'
 100 yıl önce 100 yıl sonra Barselona
 Bodrum'daki neşeli erkekler...
 Gerçek bir Rönesans'ın eşiğindeyiz...
 Kimse yenemezse Hande yener!
 Bir şehir nasıl bu kadar şık olabilir?
 Yanık sesli adamın grubu
 'Eşi 14 yaş küçüktü'
 Bu tencereden korkulmaz
    Cumartesi Yazarlar
    Güncel
  » Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
FİLİZ AKIN
Duyduk, duymadık demeyin!
Siz hiç ilk defa işiten bir...
REFİK DURBAŞ
Boyaları hep ıslaktı
İlhan Berk, "Bir in adamıdır Cihat...
PROF. DR. BENGİ SEMERCİ
Çocuk ve oruç
Geleneklerin, dini ve ahlaki kuralların,...
Filmekimi'nin en iyileri
Filmekimi'nin en iyileri
Son ayların özellikle Cannes ve Venedik festivallerinde adını...
Cepheden tribüne bir dostluk hikâyesi
Bursaspor ve Ankaragücü tribünleri, alışık olmadığımız manzaralara sahne...
Sabah kuşağında gündem yaratma sanatı
Ünlülerin gazete manşetlerine taşınan kavgaları, aşkları, ağız dalaşları,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.