Tasarımcı Arzu Kaprol, her biri yılda 3 milyon dolarlık alışveriş yapan 35 zengin Japon kadına Türkiye'de özel defile düzenleyecek.
3 milyon dolarlık kadınları giydirecek
Çin ve Japonya'nın gözde butik ve mağazalarına koleksiyonu giren moda tasarımcısı Arzu Kaprol, "Ekimde, Keio isimli mağazadan yılda 3 milyon dolarlık alışveriş yapan 35 zengin Japon kadına özel defile hazırlıyoruz" dedi.
Türk tasarımcıların en büyük sıkıntısı, arkalarında güçlü bir finansal destek olmadığı için, koleksiyonlarını geniş kitlelere tanıtamamak ve yurtdışına ihracat yapamamak oldu. Bugüne kadar pek çok kez denenen sanayici-tasarımcı işbirliği ise her defasında bir tarafın isteklerinin ön plana çıkması yüzünden işe yaramadı. İşte bu sebeplerden, birçok iyi yeteneğin kendini hak ettiği kadar yurtdışında tanıtamadığını düşünüyorum. Bugün, Misafir Odası'na konuk olan 9 yıllık tasarımcı Arzu Kaprol, hiçbir destek almadan çıktığı yolda, Türk Silahlı Kuvvetleri'ne üniforma tasarlamayı, Haute Couture koleksiyonunu Japonya ve Çin'de üst gelir grubunun alışveriş yaptığı ünlü mağazalarda sunmayı başaran bir isim oldu. Geçen yıl 600 bin dolar olan cirosunu bu yıl 1.5 milyon dolara taşıyan Arzu Kaprol, son dört yıldır, Boyner Grubu'nun başarılı markalarından Network'ün kadın koleksiyonunun tasarımını yapıyor. Kaprol, koleksiyonu tasarlamaya başladıktan sonra satışların yüzde 100'ün üzerinde bir artış göstermesi, tasarımın konfeksiyondaki önemini de sanıyorum gözler önüne sermiş oluyor. Kaprol, özetle bir koltuğunun altında ikiden fazla karpuz taşıyor. Üstelik tüm bu yoğun yaşantısı ve seyahatleri arasında bir de ikiz erkekbebek sahibi oluyor. Kaprol'un tasarım yolculuğundaki ilginç hikayesini aşağıda bulacaksınız...
* Madrid'de ünlü markalarla aynı show-room'da olduğunuzu öğrendim. Hangi markalar bunlar? Madrid'de içinde bulunduğumuz bir show-room'dan Arzu Kaprol tasarımlarının satışı yapılıyor. Bu show-room'da benim dışımda, dünyadan Christian Lacroix, Karl Lagerfeld, Nina Ricci, Vittorio Lucchino'ya ait koleksiyonlar bulunuyor. Bütün İspanya ve Portekiz pazarına yönelik satış var. İkinci sezona girdik. Şu ana kadar 11 mağazada satışı gerçekleşiyor.
3'ER MİLYON $ HARCIYORLAR * Hong Kong'a da girdiğinizi duydum... Hong Kong ve Çin'e satışımız başladı. Geçtiğimiz hafta ilk defa bir corner açtık. Aynı zamanda Harvey Nichols'un sahibi olan Hong Kong'lu bir şirket var. Hong Kong ve Çin'de onlara ait Seibu isminde bir mağazalar zinciri var. Seibu'ya girdik. Bildiğim kadarıyla burada tek Türk tasarımcıyım. Ekim ayında Japonya'dan bir ziyaretçi grup geliyor. Japonya'da çok üst gelir grubuna hitap eden Keio isminde bir departman store (mağaza) var. Bu mağazanın özel vip müşteri sınıfına giren 35 bayan müşterisi, kişisel satış temsilcileri ile birlikte Türkiye'ye gelecek. Keio yılda bir defaçok özel müşterilerini bir ülkeye alışverişe ve ziyarete götürüyor.
* Çok özel müşteri demekle neyi kastediyorsunuz? Bu müşterilerinin tanımı şu: Yılda o mağazadan üç milyon doların üzerinde alışveriş yapan kimseler. Her müşteri için özel çalışan satış danışmanları var. Onlara özel bir defile hazırlıyorum şimdi
* Defilenin amacı ne olacak? Haute Couture koleksiyonum bu defilede sunulacak. Ümit ediyoruz ki siparişler verecekler. Sonra benim satış ekibimden iki kişi, gene aynı mağazanın davetiyle Japonya'ya gidecek. Kıyafetler herkesin evine tek tek teslim edilecek. Evde kıyafetler giydirilecek. Varsa tadilatlar bir atölyede ekibim tarafından yapılacak. Dünyada böyle bir servis var. Ordu üniformadan memnun
* Atatürk'ün Coco Chanel'e tasarlattığı Türk askerinin kıyafetini, aradan uzun yıllar geçtikten sonra bu kez siz tasarladınız. Anlatır mısınız? Turkcell, Yurt İçi Kargo, Çelebi Hava Servisi, Formula 1 kızlarının giydirilmesi gibi projeleri hayata geçirdim. İDO için de bir tasarım projesine başladık. Aralarında benim için en önemli projelerden biri Türk Silahlı Kuvvetleri'ne yaptığım üniforma tasarımıydı. Temelde yaptığımız şey, performansla estetiği birleştirmek. Ordu yaptığımız tasarımdan çok memnun kaldı.