Körfezden uçuş mu olur?
Geçen haftanın birkaç gününü Bahreyn'in 45 derecelik sıcağında geçirdim, ama sıcaktan bunalmak yerine soğuktan şikayet ederek döndüm. Bahreyn'deki Formula 1 pistini bile 18 derece soğuk üfleyen bir arabayla turladım. Gulf Air'in bu sene başında açılan Uçuş Eğitim Merkezi'ndeki Airbus 340'ın simülatörüne de yine soğuk bir atmosferde kuruldum. Ama uçağı öğretmen pilot kaldırdıktan sonra sağ salim meydana indirme görevini de başarıyla gerçekleştirdim. Hatta Gulf Air'in Uçuş Eğitim Merkezi'nde her milletten ve her renkten hosteslerin eğitimine bile katıldım. Ve gördüm ki, Basra Körfezi'nden yeni bir yıldız havayolu ortaya çıkıyor. Zaten köklü bir havayolu olan Gulf Air baştan aşağı değişmiş. Tamamen profesyoneller tarafından idare ediliyor. CEO James Hogan 4 yılda yeni bir havayolu ortaya çıkarmakla kalmamış, hizmet yarışında bir çok ödül almış. 2004 ve 2005'te Skytrax'dan kazanılan first ve business classta uçak içi en iyi ikram ödülü de şirketin girişinde sergileniyor. Ayrıca birçok noktaya en iyi uçuş imkanını da Gulf Air sağlıyor. Bir hat analizi yaparak, Türkiye'den Sidney'e hizmet veren havayollarını inceledim. Gördüm ki, en iyi bağlantılı uçuşu Gulf Air veriyor. Şöyle ki; bir havayolu 27 saatte, başka bir havayolu 25 saatte İstanbul'dan Sidney'e yolcusunu ulaştırırken, Gulf Air 22 saatte götürüyor. İkram, uçak tipi ve fiyat karşılaştırmaları yapıldığında çok daha cazip bir tablo ortaya çıkıyor. Bu tabloya toplanan milleri 10 yıl boyunca kullanma, tatil olarak değerlendirme gibi kriterler de eklendiğinde Gulf Air'in Türkiye pazarında neden bir yılda iki kattan daha fazla büyüdüğü de kendiliğinden ortaya çıkıyor. Ekonomideki canlılık, iş damlarımızın istikrarı yakalaması ve son üç yılda yüzde 30'un üzerinde gerçekleşen büyüme iş adamlarımıza da özel uçak sahibi olma ve özel uçakla seyahat etme imkanı sağladı. Şu an Türkiye'de özel mülkiyetli 20 civarında küçük gövdeli hava aracının olması sebebiyle Zürih merkezli özel uçak kiralama şirketi Exklusiv Aviation AG, Londra, Moskova, Nice, Monaco ve Tokyo'dan sonra altıncı ofisini İstanbul'da açtı. İsviçreli şirketin amacı şu; özel uçak sahibi olmadan jetle seyahat etmek isteyen işadamlarına hizmet vermek. İstanbul'daki ofisle hem Türkiye'deki iş jetlerini kiralayacaklar hem de Türk Cumhuriyetleri, Ortadoğu ve Uzakdoğu pazarlarına hitap edecekler. Exklusiv Aviation, Türkiye'deki özel iş jeti sahipleriyle ortak işbirliğine giderek büyük gruplara ait lüks iş jetlerini kiralıyor. Şirketin portföyünde çeşitli guruplara ait Falcon 2000, Ak Havacılığa ait Falcon 900'un yanı sıra, Finansbank, Adopen ve Ankara merkezli Astel Holding'in sekiz kişilik Hawker 800 tipi iş jetleri bulunuyor. Türkiye temsilciliğini Sim Havacılık ve Danışmanlık şirketinin yaptığı Exklusiv Aviation, jetleri modellerine göre bir saatliğini 3 ile 5 bin dolar arasında bir fiyatla kiralıyor.
|