Pilot sorununa makul çözüm
Yaklaşık üç yıl dır, defalarca Türkiye'nin yakın zamanda pilot sıkıntısı yaşayacağına dikkat çektim. Ancak bu uyarıma ne Türk Hava Yolları (THY) ne de özel hava yollarımız zamanında gereken ilgiyi gösterdi. Geçen yıl pilot sorunu sebebiyle uçuşlar sıkıntıya girince havacılığa hükmedenler şapkalarını önlerine koyup düşünmeye başladı.
THY'DEN ÖNEMLİ ADIM İlk köklü çözüm ise THY'den geldi. Özel havayollarının attıkları adımlar ise aralarında birlik kuramadıkları için yeterli gelmedi. Özeller bir uçuş akademisi kuramadıkları gibi bu yönde gayret sarf edenleri de desteklemedikleri için zamanında özel bir uçuş akademisi kurulamadı. Isparta Havalimanı'na yönelik uçuş okulu projeleri de devletin bürokrasisine, Devlet Hava Meydanları İşletmesi'ne, özel havayollarına, bazı milletvekillerine takıldığı için o kadar desteklememize rağmen ölü doğdu. Isparta Havalimanı böyle bir iş için halen daha orda duruyor, ancak eski şansını kaybetmiş durumda. THY cenahı ise artan pilot ihtiyacını karşılamak üzere iki yıl önce deklare ettikleri üzere kendi bünyesinde uçuş akademisi kurdu. Hafta içinde akademiyi ve ilk öğrencilerini basına tanıtan THY Genel Müdürü Temel Kotil, THY Uçuş Akademisi'nde yılda 100 pilot yetiştireceklerini açıkladı. Bunun anlamı şu; THY hem kendi ihtiyacını karşılayacak hem de özel sektörden pilot transferleri yapmayarak onlara yardımcı olacak. Geçen hafta Flyinn alışveriş merkezinde otururken, pistte THY boyalı küçük bir uçak ilgimi çekmişti. Araştırdığımda bu uçağın THY'nin 3 adet Cessna 172 tipi eğitim uçağından biri olduğunu öğrendim. Geldiklerini biliyordum ama bu kadar hızlı bir şekilde eğitime başladıklarını araştırınca tespit ettim. Uçakların kokpitleri, Boeing ve Airbus'la benzer yapıya sahip. THY Uçuş Akademisi'nde ise 35 pilot adayı eğitimlerini kısa süre önce tamamlamış. Darısı özel hava yollarının başına. Fakat bu uçuş okullarının sadece Türkiye'ye yönelik hizmet vermesi doğru değil. Anadolu, bölgenin uçuş okulu merkezi haline getirilebilir.
|