Kaliteli rötar ve zarar olur mu?
Güzel ülkemizde yaz sezonu gelince havacılık sektöründe neler olur? Sezonun yoğun olması sebebi ya da bahanesiyle Türk Hava Yolları'nda (THY) rötar olur mu? Elbette olur. Hafta içinde THY ile yaptığım iki seyahat de rötarlı gerçekleşti. İki rötar için de gösterilen gerekçeler komikti. Birinde pilot 'Tahsisli uçağın geç gelmesinden dolayı', diğerinde ise 'Bağlantılı uçağın gecikmesi sebebiyle' anonsunu yaptı... Hafta içinde ise medyaya, benim aylar öncesinde defalarca uyardığım gibi 'Hostes yokluğundan THY uçakları zamanında kalkamadı' haberleri yansıdı. Sonuçta ben, iki yurtiçi seyahatimi de en az on saatlik yoldan geliyormuşçasına yorgunlukla tamamladım. Neyse ki sağ salim dönüp masama oturdum. Bilgisayarımın başına geçince de THY'den şöyle bir e-mail gönderildiğini gördüm: 'Türk Hava Yolları A.O. ulusal ve uluslararası yükümlülüklere göre çalışmalarını sürdüren bir kurum olarak, sahip olduğu sertifikalara ek olarak TS EN ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi sertifikasını da almak için çalışmalarını tamamlamış ve TSE tarafından yapılan denetim sonucu bu belgeyi almaya hak kazanmıştır. Anlayacağınız üzere, bundan sonraki THY rötarları, zararlar ve yolcu şikayetleri TSE 9001 kaliteli belgeli olacak. Gelelim uyarılarımıza... 6 Ekim 2005'teki 'Hostesler yaşlanır mı?' yazımı, THY yönetiminin 'yaşlı' gerekçesiyle işine son vereceği kabin memurları (hosteslere) sebebiyle kaleme almıştım... Ancak bu uyarımız bir işe yaramadı. THY yönetimi, Ekim 2005'te birçok hostesin işine verdi. Haziran 2006'da da hostes yokluğundan rötar yapmaya başladı. Demek ki kaliteli yönetim böyle oluyor.
|