Markalar deplasman için birleşti, ilk maç Rusya'da
Dünyanın 84 ülkesinde 700'ün üzerinde mağazası olan Türk markaları, tek tek değil Birleşmiş Markalar Derneği bünyesinde, deplasmanda başarılı olma yollarını arayacak BMD içinde kurulan Yurtdışı Mağazacılık Komisyonu ilk olarak 12 markadan oluşan bir heyetle Rusya'ya gitti. Hazırlanan İş Yapma Raporu, dernek üyelerine dağıtılacak.
Türk perakende sektörü, yabancı markaların akınına uğruyor. Büyük alışveriş merkezleriyle ivme kazanan sektörde yabancı markalar, rekabeti de artırıyor. Dünya büyük bir pazar haline gelirken ulusal pazarla sınırlı kalmak istemeyen Türk firmaları da yurtdışı pazarlardaki güçlerini artırmaya çalışıyor. Başta hazır giyim olmak üzere perakende sektöründen 100'ün üzerindeki firmayı temsil eden Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Türk markalarının yurt dışında büyümesini hazlandırmak için hareket planı oluşturdu. Türkiye pazarına giren yabancı markaların ölçek gücü ile Türk markalarının uzun vadede rekabet edemeyeceğini belirten BMD Başkanı Ali Murad Kızıltaş, 12 dernek üyesi ile birlikte geçtiğimiz hafta Rusya'ya gitti. İnci Kundura, Collezione, Aydınlı Grup, Opmar Optik, Ayakkabı Dünyası, Çift Geyik Karaca gibi markaların patron ve yöneticilerinin katıldığı gezide, tüketici eğilimleri, Rus perakende sektöründe son durum gibi konularda bilgi alındı.
ÖLÇEK
BÜYÜMEDEN OLMAZ Türk markalarının, Türkiye'ye yatırım yapan yabancı perakendecilerin ölçek büyüklüğüne yaklaşmaları ya da onlarla rekabet edebilecek büyüklüğe gelmelerinin şart olduğunu söyleyen Kızıltaş, şunları anlattı: "Markalarımızın Türkiye pazarıyla bunu elde etmeleri çok zor. Türkiye'nin sonuç olarak harcama gücü belli. Yurtdışından bu kadar yabancı marka akını varken de mevcut pazar daha çok firma arasında paylaşılıyor. Onun için Türk markalarının da gidip o markaların pazarlarından pay çalması lazım ki o firmalarla eşit değerde mücadele edebilsin. Bugün Batı ülkesi pazarlarında yer almak çok zor. O yüzden derneğimiz bünyesinde bir Yurtdışı Mağazacılık Komisyonu oluşturduk. Bu komisyonun çalışmaları arasında Rusya birinci faz olarak tanımlandı. Rusya hâlâ tüketime aç ve giderek zenginleşen bir pazar. Çünkü petrol fiyatı 20 dolarlar seviyesinden 70 dolarlara çıktı. Ülkenin geliri katlanarak artıyor." Rusya Alışveriş Merkezleri Konseyi'nin raporunda dünya yatırımcıları diye tanımlanan 10 firma arasında 3 tane Türk markası var olduğunu söyleyen Ali Murad Kızıltaş, şöyle devam etti: "Colins, Koton ve Adil Işık, bölgedeki güçlü Türk markaları. Zaten Rusya pazarı araştırmamız bünyesinde Colins'in ortaklarından Yavuz Eroğlu derneğimize geldi, Rusya tüm kuralların işlediği bir pazar değil. Bu nedenle virajların, sıkıntıların anlatılması lazım."