Beko Elektronik Genel Müdürü Yağız Eyüboğlu, "Sadece ciro getiren, fakat kârlılığa hiçbir katkısı olmayan fason üretimde olmak istemiyoruz" dedi.
Dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarı IFA' da geliştirdiği yeni tasarım ürünler ve teknoloji ile Uzakdoğulu firmaların bile dikkatini çeken Beko, artık ucuz ve çok sayıda üretime değil, yeni teknoloji, tasarım ve marka yatırımına yöneliyor. Grundig ile birlikte 2 bin 600 metrekare standa sahip Beko, bu yıl yeni geliştirdiği ürünlerle de dikkat çekiyor. Beko Elektronik Genel Müdürü Yağız Eyüboğlu, Türk televizyon üreticilerinin yüzde 60'ına sahip olduğu Avrupa televizyon pazarında birbirini yok etmek yerine, daha fazla işbirliği yapmaya çalışırsa karlılığı daha çok artırabileceğine inandıklarını söyledi. En önemli sorununun düşük kar marjıyla başa çıkmak olduğunu vurgulayan Eyüboğlu, "Oysa Avrupa'da bu şekilde güçlü olduğumuz başka sektör yok. Bu çerçevede teknolojik yatırımlarına, daha yenilikçi çözümlere ve fark yaratan ürünlere sahip olmak için yarışmalıyız. İş sadece fiyat pazarlığına kalırsa herkes zarar görür. Müşterilerimizle farklı teknolojilerimiz ve yenilikçi fikirlerimizle pazarlık etmeye çalışıyoruz. Biz sadece ciro getiren, fakat karlılığa hiç bir katkısı olmayan fason üretimde olmak istemiyoruz" şeklinde konuştu.
FASON
DEĞİL KÂR Eyüboğlu, Beko Elektronik olarak bu yıl 1.8 miyar dolarlık ciro, 5.3 milyon televizyon üretimi planladıklarını, 4 milyondan fazlasını ihrac edeceklerini belirterek, "Yılı 800 milyon Euro ihracatla kapatmayı hedefliyoruz" dedi Eyüboğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Ortak çalışma teklifleri alan Beko'nun sahip olduğu Grundig markası tekliflerin kendisine gelmesini sağlıyor. Grundig markası sadece müşterileri değil, firmalarla işbirliği için de doğru anahtar oldu."