|
|
|
|
|
|
Oyuncaklarını kendi seçsin boyaları elinden düşmesin
Üç yaşından itibaren çocuklar kendilerini daha çok fark etmeye başlar. Özellikle bu dönemde çocukların yaratıcılık yönünde gelişmeler gözlenir. Çocuklar öncelikle etraflarındaki kişileri model alma yoluna gider sonrasında ise kendinden bir şeyler ekleyerek geliştirdiği oyunlarda hayal gücünün izleri görülür. Psikolog Nur Dinçer Genç bu noktada ebeveynlere büyük görev düştüğünü söylüyor.
ÖĞRENMEK İSTERLER 3 yaş çocuğunun karşısındaki kişilerin duygularını anlamaya başladığını ifade eden Genç; kızmanın, üzülmenin, sevmenin onun için bir anlam ifade etmeye başladığını belirtiyor. Yaratıcı çocukların başarılı olduğuna dikkat çeken Genç şöyle konuştu: "Yaratıcı çocuklar meraklıdır. Sürekli denemek, öğrenmek ve yenilenmek isterler. Bunun tam tersi olarak yaratıcılığı kısıtlanmış bir çocuk ise ileriki yaşantısında her şeyi tek renk olarak görecek. Meraksız olacak, daha karamsar bakış açısına sahip ve öğrenmeye karşı isteksiz davranacaktır. Sosyal yönleri ve problem çözebilme becerileri de yaratıcılığı gelişmiş çocuğa göre daha zayıf olacaktır."
İNSAN RESMİ ÇİZMEK Bu dönemde çocukların sanata karşı ilgisinin artığını ifade eden Genç, müzik dinlemenin, değişik sesler çıkarmanın ve öğrenmenin ilgilerini çektiğini söylüyor. Duyularıyla birlikte dünyalarının da genişlediğini söyleyen Genç; "Dans etmesi bedenini kullanması da bebekliğe oranla daha fazladır. Ancak bu dönemde en büyük gelişme yaptığı resimlerde görülür. Her resmin bir hikayesi vardır. İnsan resmi çizmek onun için en büyük gelişmedir" diyor. Üç yaşından itibaren çocuklar kendilerini daha çok fark etmeye başlar. Özellikle bu dönemde çocukların yaratıcılık yönünde gelişmeler gözlenir. Çocuklar öncelikle etraflarındaki kişileri model alma yoluna gider sonrasında ise kendinden bir şeyler ekleyerek geliştirdiği oyunlarda hayal gücünün izleri görülür. Psikolog Nur Dinçer Genç bu noktada ebeveynlere büyük görev düştüğünü söylüyor.
ÖĞRENMEK İSTERLER 3 yaş çocuğunun karşısındaki kişilerin duygularını anlamaya başladığını ifade eden Genç; kızmanın, üzülmenin, sevmenin onun için bir anlam ifade etmeye başladığını belirtiyor. Yaratıcı çocukların başarılı olduğuna dikkat çeken Genç şöyle konuştu: "Yaratıcı çocuklar meraklıdır. Sürekli denemek, öğrenmek ve yenilenmek isterler. Bunun tam tersi olarak yaratıcılığı kısıtlanmış bir çocuk ise ileriki yaşantısında her şeyi tek renk olarak görecek. Meraksız olacak, daha karamsar bakış açısına sahip ve öğrenmeye karşı isteksiz davranacaktır. Sosyal yönleri ve problem çözebilme becerileri de yaratıcılığı gelişmiş çocuğa göre daha zayıf olacaktır."
İNSAN RESMİ ÇİZMEK Bu dönemde çocukların sanata karşı ilgisinin artığını ifade eden Genç, müzik dinlemenin, değişik sesler çıkarmanın ve öğrenmenin ilgilerini çektiğini söylüyor. Duyularıyla birlikte dünyalarının da genişlediğini söyleyen Genç; "Dans etmesi bedenini kullanması da bebekliğe oranla daha fazladır. Ancak bu dönemde en büyük gelişme yaptığı resimlerde görülür. Her resmin bir hikayesi vardır. İnsan resmi çizmek onun için en büyük gelişmedir" diyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|