Anadolu Sigorta'nın genel müdürü Mustafa Su, sağlık sigortasına farklı bir açılım getirerek, sigorta sektörünün henüz üzerine eğilmediği, orta direk denilen toplumsal kesimin, sağlık sigortaları için asıl önemli potansiyeli oluşturduğunu söyledi.
Sigorta sektörü her geçen gün yeni ürün ve poliçeler geliştiriyor ve bunları pazarlamanın yollarını arıyor. Sağlık sigortaları da sigorta sektörünün vatandaş nezdinde en bilinen ürünlerinden. Ancak sektör yetkilileri sağlık üretimini yeterli görmüyor. Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, farklı bir açıdan yaklaşarak sağlık sigortalarının orta direğe pazarlanması gerektiğini belirtti. Su şunları söyledi: "Bizim henüz üzerine eğilmediğimiz kitle, orta direk denilen toplumsal kesim. Asıl potansiyel sigortalıyı bu kitle oluşturuyor. Ayrıca biz ürünlerimizi gözden geçirerek, daha ziyade bölgesel anlamda kullanılabilecek yeni bir ürün skalası da oluşturduk. Kahramanmaraşlı bir sigortalı İstanbul sağlık sektörü fiyatlarıyla poliçe satın almamalı. Çünkü o sigortalı belki de hiç İstanbul'a gitmeyecek. Bu soruna getirmeye çalıştığımız çözümle, müşterimize ille de bu hastaneye gideceksin zorlamasında bulunmayan ürünler tasarladık." Genel Sağlık Sistemi ile ilgili de görüş bildiren Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, devletin bu konuda ne tür bir uygulama yapacağının belirleyici olduğunu ve özel sağlık kuruluşlarının büyük kısmının anlaşmaya varmaları halinde sektörün bu noktadaki görevinin tamamlayıcılık olacağını söyledi.
ANADOLU
SİGORTA SEKTÖR STANDARDINI BELİRLİYOR Konuşmasına Anadolu Sigorta'nın diğer branşlardaki faaliyetlerinden söz ederek devam eden Mustafa Su, Anadolu Sigorta'nın sektördeki uygulamalarının bir süre sonra endüstri standardı haline geldiğini söyledi ve şirketin sektördeki bu rolünü sürdüreceğini ifade etti. Su ayrıca, kasko fiyatında iki kez revizyona gittiklerini ve gerekirse bir revizyon daha yapabileceklerini dile getirdi. 81 yıllık şirketin bu ve benzer konulardaki hamlelerinin sektör standardı haline geldiğini söyleyen Su, Anadolu Sigorta'nın sektördeki bu rolünün devam edeceğini kaydetti. Mustafa Su, yurt dışında da araç sigortalarında Türkiye'de olduğu gibi bir seyir izlendiğini ifade ederek, "Önce kasko veya motor sigortası iyi fiyatlarla gidiyor ve şirketler kâr etmeye başlıyor. Bir süre sonra şirketler piyasa payını artırmak amacıyla fiyatları indiriyor ve bu tutum endüstri standardı haline geliyor Ama bir süre sonra bu tavır hem şirketlerin hem de sektörün sıkıntı çekmesine yol açıyor. Sonra geriye dönüp tarifeler toparlanmaya çalışılıyor" diye konuştu. Rekabetin önemine de değinen Su, "Fiyatları düşükse şirket yöneticilerinin çıkıp bunu söylemesinde rekabete aykırı bir durum yok" dedi. Su, ülkemizde son dönemde yaşanan ekonomik dalgalanmalara da değindi ve "Bu tür ekonomik dalgalanmaların bizim hasarlara ve araç değer listelerine yansıması belli bir zaman alıyor. Şirketler buna uygun önlemler alıyor" dedi.