Bosch'verin!
BOSCH'un yeni reklamı sanki hedef kitle ile dalga geçer gibi. İnsanlar Bosch bayiinin önüne geliyorlar. Oradaki Phillips televizyonlara gözleri takılıyor. Sonra gördüklerine inanamıyorlar. Bir aşağıdaki televizyonlara bir de yukarıdaki Bosch tabelasına bakıp duruyorlar. Bir aşağı, bir yukarı, bir sağa, bir sola... Müşteri değil sanki ağzı açık ayran budalası... Bosch ve Phillips'in, muhtemel müşterilerini alık yerine koydukları bu reklamda ciddi bir strateji hatasına düştükleri inancındayım. Yoksa piyasadaki bunca marka ve onca cazip kampanya ile insanların aptala döndüklerini mi vurgulamak istiyorlar? Sebebi ne olursa olsun, tüketiciyi oltaya takılmış balık gibi gösteren reklamlara bir türlü kanım ısınmıyor. Ben, "Müşterilerimin güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim" diyen ak sakallı Robert Bosch dedenin yer aldığı reklamı tercih ederdim.
|