Rekabet uzmanlarının raporuna yansıyan bazı önemli tespitler şöyle:
* Coca-Cola, bayilerine ve satış noktalarına 'rakipleri satmama' şartına bağlı olarak avantaj sağlanması yasaklanmalı.
* Coca-Cola'nın belli bir sürede, Coca- Cola ve bunlara ikame edilen ürünlerin yüzde 50'sinden fazlasının alınması şartına bağlı, doğrudan veya dolaylı yükümlülük getirmesi yasaklanmalı.
* Coca-Cola'nın bu pazardaki gücünü bağlama anlaşmaları ile diğer ilgili ürün pazarlarına aktarması yasaklanmalı.
* Rekabet ortamında yapılan 'kamu ve özel sektör ihaleleri' sonucu münhasır satış hakları verilen bayilerle yapılan anlaşmalardaki 'rekabet etmeme' yükümlülüğü şartları, 2 yılı geçmemek koşuluyla 'muafiyetin geri alınması' işleminden istisna tutulmalı.
*
Şirketin satış noktalarına verdiği dolap dışında, noktada başka dolap yoksa dolapların görünülebilen kısmında ve hacmin yüzde 20'sini kapsayacak şekilde rakip ürün konulmasına izin verilmeli.
* Coca-Cola'nın varsa 'yeni bir ürün'ü, 2 yıl geçene kadar buzdolabına rakip ürünler konulmamalı.