|
|
|
|
|
'Kâr 200 milyon YTL olur'
|
|
- THY'de uçak sayısı artıyor, koltuk arzı büyüyor. THY yönetiminin dolulukla ilgili herhangi bir endişesi söz konusu mu? - Biz şu an mevcut yolcumuzu taşımak için uçak yetiştiremiyoruz. Çünkü Türkiye'de insanların havacılığa bakış değişti. Yolcumuz çok, ama filo büyümesine rağmen talebi karşılamakta zorlanıyoruz. Ayrıca bir noktaya ne kadar çok sefere koyarsak o derece doluluk artıyor, verim yükseliyor. Böylece hem uçaklarımızı daha fazla uçuruyoruz hem de daha fazla iş yapıyoruz. Mesela bir uçuş noktasına her gün sefer koymakla, sabah-akşam olmak üzere günde iki sefer yapmanın çok ciddi faydaları söz konusu.
- THY sizin yönetiminizde nasıl bir gelişme kat etti? - Göreve geldiğimizden bu yana mevcut THY'nin üzerine bir THY daha koyduk. Personel sayımız 11 bin seviyelerindeydi, 10 bin 150 rakamına kadar indi. Uçak sayımızda 64 adetti. Şu an yaklaşık 12 bin 500 personelle 94 uçakla uçuruyoruz. Diğer bir ifadeyle 2003 Mart ayında 64 uçak, 10 bin 472 koltuk kapasitemiz varken bu rakamlar yüzde 57 oranında büyüdü. Son durum itibariyle 94 uçak ve 16 bin 458 koltuk kapasitesine sahibiz.
- 2006'nın ilk üç ayında zarar açıkladınız. Yıl sonu beklentiniz nedir? - Zararımız bütçe planı çerçevesinde gerçekleşti. Ama yıl sonunda planladığımız kâr rakamı yaklaşık 200 milyon YTL. Bütçedeki hedefimizde kâr var, zarar söz konusu değil.
|
|
|
|
|
|
|
|
|