|
|
Beş yıldızlık otellerimiz ve turizm
TÜRKİYE geleceğini turizme bağlamış gözüküyor. Bu konuda her gün bir haber ya da yorum çıkıyor. Ama otellerimiz ve sorunları öylesine büyük ki... En son Finike gezimden örnek vermek istiyorum. Beş yıldızlı bir otelde kaldık. Görünürde her şey parlak. Ama cilanın altı öyle değil. Örnekler; asansörler öyle küçüktü ki, üç kişi olunca kalkmıyordu. Odada havalandırma yoktu, şikayet için verilen telefona tam yarım saat kimse yanıt vermedi. Klimanın kapatıldığını ve ancak istek olunca açıldığını öğrendik. Odadaki buzdolabında ise plastik şişedeki sudan başka hiçbir şey yoktu! Sabahları hiçbir dilde gazete bulunmuyordu. Öğleden sonra havuza gittiğimizde havlu vermediler; havlular ancak 13:00'a kadar veriliyordu. Aynı biçimde otelin deniz tarafında da havlu yoktu, havuzdan alıp getirmek gerekiyordu!.. Yani turizmin içerdiği kolaylık, konfor, hoşgörü ilkelerinin tam zıddı kimi uygulamalar... Niye böyleydi? Çünkü otel 'Her şey dahil' sistemiyle, Alman ve Hollandalı gruplara kiralanmıştı. Yani onların çalışan sınıflarına... Onlar için bu konfor gerekli değildi. Otel yönetimi de ucuz fiyatların karşılığında, hizmetten tasarruf yapıyordu. Ama gerçekten beş yıldıza kanıp da gelecek yerli-yabancı müşteri, bu asgari konforu isteyecek değil miydi? Kısacası, bu 'Her şey dahil' olayı, Türk turizmini öldürüyor. En zor dönemlerde başlatılan bu uygulamadan bir süre sonra, belki yavaş yavaş vazgeçmek gerekiyor. Ayrıca otel yöneticileri de temelde yıldızlarına göre hizmet vermeli. Ve en önemlisi, tüm otellerin yeniden denetlenmesi ve vaktiyle bol keseden verilmiş olan yıldızların gerçek düzeylerine indirilmesi gerekiyor.
|