ALMANYA'DA 1890 yılından bu yana faaliyette olan ve bir aile şirketi kimliğiyle yönetilen 27 milyar Euro cirosu olan Tengelmann Grubu, son 4 yıldır strateji olarak Doğu Avrupa'da yayılma stratejisini benimsedi. Macaristan, Romanya ve Yunanistan'da discount (indirimli) marketi Plus'u açan grup, bir süredir Türkiye ile de ilgileniyordu. Grubun Türkiye ilgisi geçtiğimiz aylarda arttı, hatta bir ara BİM ile de ilgilendiği yönünde haberler yayıldı. Şimdi son gelişme Tengelmann'ın geçtiğimiz aylarda Carrefour Türkiye'den ayrılan Servet Topaloğlu ile görüştüğü yönünde. Alman ekolünden gelen Topaloğlu ile Türkiye pazarına giriş konusunda görüşmeler yapan grup, bu hafta sonunu da bir toplantıyla bu konuya ayırdı. Aslında Plus, Türkiye'de discount marketin üç markası olan BİM, Şok ve Diasa'ya rakip olacak. 700-800 metrekare boyutlarda mağaza açan Plus, yaklaşık 1500 ürün çeşidi ile hem discount'lara hem de küçük süpermarketlere rakip görülüyor.