|
|
|
Evde eğlenceye 400 milyar dolar
Hızlı internet bağlantısı, kablosuz TV, müzik sistemleriyle dünya ev elektroniği pazarının 2010'da 400 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Büyüyen ve 2010 yılında 400 milyar dolara ulaşması beklenen ev elektroniği pazarı dünya bilişim devlerinin ağzını sulandırıyor. Microsoft, Intel, Sony, Apple, Dell, Panasonic ve Toshiba gibi markalar büyük rekabete girdi. Bu kavgada sadece uluslararası devler değil, yerli firmalar da yer alıyor. Türkiye'de evlerin yüzde 7'sinde bilgisayar kullanılıyor. Bu evlerin sadece yüzde 2'sinde hızlı internet (ADSL) bağlantısı bulunuyor. Hızlı internet bağlantısının arttığı ülkelerde tüketici elektroniği pazarı da hızlı büyüyor. Dijital kayıt cihazları ve bilgisayarlar evlerdeki elektronik eşya sayısını ve yeteneklerini artırıyor. Dijital kamera kullanımının çoğalmasıyla büyüyen depolama ihtiyacı vemedya oynatıcılar da evlere yeni elektronik araçların girişini hızlandırıyor. Beko, Vestel ve Profilo gibi yerli firmalar pazardaki büyümeden faydalanmak için yeni ürünleri hızla piyasaya sunuyor. Sadece televizyon değil, uydu alıcıları, dijital yayın kutularının da üretimini yapan Beko Elektronik Genel Müdür Yardımcısı Erem Demircan, hızlı intenet bağlantısının kablosuz teknolojileri, depolama araçları ve yeni medya oynatıcıları pazarını tetikleyeceğini söyledi. Demircan, TV yayınlarını doğrudan kaydeden yeni teknolojilerin evde eğlence anlayışına yenilikler getirdiğini kaydetti. Vestel, televizyonlara eklediği medya okuyucularla dijital fotoğraf makinelerinde çekilen görüntülerin kolayca izlenmesini sağlıyor.
TİMUR SIRT
|