ELEKTRİKLİ ev aletleri sektöründe ise müşteri tercihini etkileyen en önemli iki öğenin maliyet ve kalite olarak belirlendiği belirtilerek, "Sektörde geliştirilen yeni bir teknoloji rakipler tarafından hızla taklit edilebilmektedir. Türk yerel firmaları maliyetlerin düşürülmesi ve bu şekilde de rakipler üzerinde rekabet avantajı kazanmak üzerine geliştirdikleri Kuruşunun Hesabını Yap Stratejisi'ni takip etmekte iken, yabancı şirketler Marka Kraldır Stratejisi'nin getirdiği çizgi üzerinde ilerliyor. Örneğin, Arçelik Grundig'i satın alarak Grundig markası üzerinden büyüme stratejisi geliştirdi. Buna karşın Bosch, yerel üreticilerden Profilo'yu satın alarak Türkiye'deki piyasa payını artırmayı seçti" deniliyor.