| |
|
|
İçkiyi MEY değerli hale getirdi
ÖZELLEŞTİRME.
Nedense Türkiye'de hala özelleştirmeleri, "Milletin malını ona buna ucuza peşkeş çekmek" olarak görenler oldukça fazla. Son olarak yazar arkadaşımız Yılmaz Özdil, TEKEL özelleştilirken içkinin "MEY" e 292 milyon dolara satıldığını ve MEY'in de Amerikalılara 810 milyon dolara satıldığını hatırlatıp, şu sonuca varmış: -Yine kabak gibi göründüğü üzere, Hükümetimiz, TEKEL'in içkisini, asıl değerinin 3'te 1'ine satmış. Dedim ya... Aferin. Tekel diye tüketiciye yıllarca anasonsuz rakı ve içinden odun parçaları çıkan sigara sunulan bir dönemden bugünlere geldik. Ben Mey'in Paşabahçe fabrikasını gezdim. İşçi sayısının beşte bir azaldığı ama kalitenin ve mükemmeliyetin tırmandığı bir olayla karşılaştım. Ayrıca içki ve özellikle rakı konusunda yeniden tekel dönemine dönmek isteyen var mı? "Amme hizmeti" diye sunulup bütçeden ödeneklerle sürdürülen hava alanlarının, limanların, telefon hizmetinin özelleştirilirken yüksek değerlere ulaşmaları, devletçiliğin yanlışlığını göstermez mi? Özetle Tekel'in içkisi eski haliyle bugün özelleştirilse, yine ucuz giderdi. Mey'i yönetenler onu değerlendirdi.
|