kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
  » Yazarlar
   News in English
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Sabah Çocuk
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Kültür Sanat
   Turizm Rehberi
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Mehmet Barlas @ SABAH
SMS:
4122-MB MESAJ
 
TIR filoları ile THY filoları karıştırılmamalı...
İçkiyi MEY değerli hale getirdi

TIR filoları ile THY filoları karıştırılmamalı...

Eski koşullar ve kavramlarla bugünü anlamaya çalışmanın nafileliği, her olayda çarpıcı biçimde karşımıza çıkıyor.
Bir örneği Türk Hava Yolları'ndan verebiliriz.
Eski dünyanın değerlendirmesinde, THY " Taşımacılık Sektörü" nde faaliyet gösteren tekelci bir kamu şirketidir. Başarısı, taşıdığı yolcu sayısı, sahip olduğu filonun gücü, inebildiği hava limanlarını sayısı ile ölçülür.
Oysa yeni dünyada THY "Hizmet Sektörü" nde faaliyet gösteren bir şirkettir. Aynı sektörde aynı hizmeti veren sayısız benzer şirketle rekabet edip, daha iyi hizmet verdiği ölçüde başarılı olur.
Neticede THY de, diğer bütün sivil havacılık şirketleri ile aynı marka uçakları kullanıyor. Bütün pilotlar aynı eğitim ve deneyim düzeyinde. Uçakların bakımının uluslararası standartları tutma zorunluluğu var.
Farklılık ya da rekabette üstünlük, yer hizmetlerinden, uçaklardaki koltukların rahat olmasından, rötarların azlığından, personelin özenli davranışından, ikramın kalitesinden kaynaklanıyor. Eğer THY personeli bu gerçeklerin bilincinde değilse, kendilerinin taşımacılık yapan bir TIR şirketi veya şilepçilik kumpanyası çalışanlarından farkları olmaz.

ASIL
GÜNAH
Örneğin eğer bir THY hostesi veya stewardı, "Günah olur" diye yolculara alkollü içki ikram etmekten kaçınmayı düşünüyorsa, onun hemen istifa edip, mevlidlerde cemaate gülyağı servisi yapan bir ikram şirketine girmesinde yarar vardır. Çünkü böyle bir anlayışla, sadece Suudi Hava Yollarında veya Koşer dışı ikram yapmayan İsrail'in El Al'inde hizmet sunabilir.
Unutmayalım ki rekabet sade dış hatlarda değil iç hatlarda da var artık.
Ben pek çok tanıdığımın artık, uçakla mesela Bodrum'a giderken Pegasus'u da tercih etmeye başladığını duymaktayım. Bunun gibi Onur Air de, ciddi bir alternatif iç hat yolculuklarında.
Yani THY yöneticileri ve personeli, hepimizin aklına "Sivil havacılık" denilince öncelikle gelen " THY" nin imajını bozmamalıdırlar. Unutulmamalı ki, yarım yüzyıl, "Pan American" ile Amerika Birleşik Devletleri bir nevi özdeş kavramlardı. Ama şimdi PanAm yok artık. Battı. Düşünün ki "Swissair" bile başka şirket oldu.
İki üç tane uçuk veya saplantılı personeli yüzünden THY imajını ve itibarını kaybederse, bunun vebalinin altından zor kalkılır. İnancının derecesinden hiç kuşku duyulmayan Başbakan Erdoğan'ın uçağında alkollü içki servisi yapılırken, THY uçaklarında bunu günah diye reddeden personel varsa, barındırılamaz, barındırılmamalıdır.

ŞİKAYETLER
İddialar doğru ise ve bir de THY'na personel alınırken kadınlar aleyhinde tercihler kullanılıyorsa... Son 3 yılda THY'de kadın kabin memuru sayısına sadece 3 kişi eklenirken erkek kabin memurlarının sayısı 301'den 469'a yükseldiyse, bu defa "Yönetim" deki anlayış da sorgulanmalıdır.
THY uçuşlarına ilişkin şikayetlere değinmiyorum. Örneğin Çarşamba akşamı 21.30'da kalkan Bodrum seferi yapacak uçakta, yerde havalandırma sistemi çalışmıyormuş. Tüm yolcular, kalkışı beklerken, sıcaktan ve havasızlıktan kan ter içinde kalmışlar. Uçak havalanınca da öylesine soğuk olmuş ki, yerde terleyip sırılsıklam olanların çoğu üşüyüp, hapşırmaya başlamış.
THY'dan rezervasyonlu biletini daha sonra ileri bir tarihteki uçuşa aktarmak isteyen bir yolcudan ek ücret istendiğini bile duydum. Hergün böyle şikayetler yağıyor biz gazetecilere.
Kısacası, bir görevi üstlenenler, sorumluluklarını bilmek zorundadır.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Olayları anlamak için birden fazla bakış açısı vardır   / 27-07-2006
 İlişkiler çeşit çeşittir, zekâ ise türlü türlüdür   / 26-07-2006
 Batılı olmanın ölçüsü Başkan Bush değildir   / 25-07-2006
 Evren ve Demirel'den dış politika dersleri...   / 24-07-2006
 Doğaya karşı çöpleri mi korumalıyız?   / 23-07-2006
 Ortadoğu'da rüya görmek bile tehlikeli   / 22-07-2006
 Ne olacak bu memleketin hali ve risk meselesi   / 21-07-2006
 Hangi Washington ve hangi Ankara?   / 20-07-2006
 Türkiye'nin başını belaya sokmamak görevi...   / 19-07-2006
 Büyük Ortadoğu dizaynında ana aktör petrol mü?   / 18-07-2006
YILMAZ ÖZDİL
Ya sabır...
Türk askeri, "saldırılardan...
ERGUN BABAHAN
Yasin El Kadı ve mülkiyet hakkı
İnsanların biraraya...
MEHMET BARLAS
TIR filoları ile THY filoları karıştırılmamalı...
Eski...
BALÇİÇEK PAMİR
Pilot şiir okudu
Uçak gecikince pilot dahili anonstan...
UMUR TALU
Düzeltme ve cevap metni
Bir süreden beri Sabah...
FATİH ALTAYLI
Murdoch Türk vatandaşı mı?
RTÜK Yasası diye bilinen...
ERDAL ŞAFAK
Yaşlı ve hasta
Dünyanın en güçlü ordusu...
Türkiye aktarmalı cihad
200 İranlı gönüllü, Hizbullah'la birlikte savaşmak için yola çıktı.
'Roma Konferansı bize saldırı izni tanıdı'
İsrail, Lübnan'a yönelik saldırılarına devam etmek için...
Tekke hülleyle gelecek
Tekke hülleyle gelecek
Rus kulübü Zenit'in Trabzonspor'a Fatih için yaptığı 10 milyon...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu