|
|
70 ülkeyi giydiriyor, onu yalnız Türkiye tanımıyor
Dünyanın 70 ülkesinde Rossi Barbarossa adıyla tanınan Barbaros Apaydın, iki ünlü isim için marka yarattı. ABD'li ünlü oyuncu Steven Seagal ile Juventuslu futbolcu Adrian Mutu ismiyle iki ayrı kadın giyim markası yaratan Apaydın, Türkiye'de tanınmamasının nedenini yabancı bir isim kullanıyor olmasıyla açıklıyor.
Bugüne kadar David Beckham, Bruce Willis, Liza Minelli, Sylvester Stallone, Nicholas Cage, Spice Girls, Britney Spears ve Michael Jackson'un moda tasarımcılığını yapan Barbaros Apaydın; şimdi de Amerikalı sinema oyuncusu Steven Seagal ile Juventuslu futbolcu Adrian Mutu'nun adına birer marka yarattı. Dünyanın 70 ülkesinde satılan ve her ikisi de kadın koleksiyonu olan Steven Seagal ile Adrian Mutu markalarının kıyafet etiketlerinde, Barbaros Apaydın'ın kendi markasının adı; 'Barbarossa' da yazıyor.
DEFİLELER SES GETİRDİ Her iki markanın tanıtım defileleri de düzenlendiği ülkelerde büyük ses getirdi. Steven Seagal koleksiyonu, Barbaros Apaydın'ın da katılımıyla geçtiğimiz mart ayında Amerika'da bir televizyon programında defileyle tanıtılırken; Mutu'nun koleksiyonu; kasım 2005'te İngiltere'de bir televizyon programında yine Apaydın'ın katılımıyla gerçekleşmişti. Barbaros Apaydın'ın dünyanın 70 ülkesinde tanınıyor olmasına karşın Türkiye'de bilinmemesinin en önemli nedeni, tasarımcının yabancı bir ad kullanıyor olması. İtalya'daki arkadaşlarının 'Rossi Barbarossa' adını verdiği Apaydın, Türk olduğu bilinmediği için Türkiye'de dikkat çekmediğini söylüyor. Apaydın, Türk sanatçılarla çalışmamasının nedenini ise şöyle açıklıyor: "Ben çalışmak istedim ama Türkiye'deki sanatçılar işi yeterince ciddiye almıyor. Telefonlaşıyoruz, randevulaşıyoruz ama sonra kimse ortalarda gözükmüyor. Ben anlamıyorum..." Türk sanatçıların kötü giyindiğini söyleyen Apaydın, "İyi giyinmek beceri ister. Türkiye'de herkes modacı. Sanatçılar yanlış yönlendiriliyor. Önüne gelen moda konusunda ahkam kesiyor" diyor.
MEHMET ÇALIŞKAN - MAGAZİN
|