Artık anneler her şeyi daha çok sorgulamaya başladı
CHİCCO Türkiye Genel Müdürü Ahmet Dalyancıgil:.
Fiyat artışlarını yansıtmamaya çalıştık ama müşteri moralsiz olunca bu oyuncak tüketimine direkt yansır. Bir sürü rakibimiz var. Eskiden 10 yaşa kadar ürünümüz vardı, şimdi küçük yaşlarda daha fazla ürün sunabilmek gibi bir çabamız var. 99 YTL'ye de 1.200 YTL'ye de puset var artık. Asıl pazar orta ve altında, çocukta da bu böyle. Oralara saldırmamız gerek. Ana şirketimiz, İtalya'da piyasayı domine eden bir marka. Ancak son 3- 4 yıldır uluslararası pazarlara daha çok odaklanmaya başladı. Türkiye'de her yıl 1.5 milyon çocuk doğuyor. Dört yaşa kadar hitap ettiğimiz düşünülürse bizim hedef kitlemizde 6 milyon çocuk var. Son 3 yılda puset grubunda cirosal anlamda yüzde 30'larda büyüyoruz. Pusette üç tane yerli üretici var. Ama maalesef bu sektörde özgün tasarım yok. Taklitle gidiyor. Bebek araç gereç sektörü Türkiyede yeteri kadar gelişmemiş. İnternet ve diğer yayınlar sayesinde anneler çok daha sorgulayıcı oldu. Dergiler ve kaynak kitaplar arttı. Eskiden mağazayı doğru yerde aç, sat, biterdi iş. Sorgulamalar her yaşta değişir. Önce puseti sorgulanır, sonra ilk ayakkabı önemlidir. 'Büyük alayım daha çok giysin' demek çok yanlış. Çocuk pazarı çok zor. Tekstilde ürünün kesimi, dikişi çok zor. Mesela çıtçıt kullanıyorsunuz, bir çıtçıttaki hata, ucundaki bölümü iğne haline getirebilir. Ondan sonra el kadar body bu para eder mi deniyor.