Wall Street Journal Europe'un 20 ülkede 21 bin kişi üzerinde yaptırdığı araştırmaya göre Türk ve Rus tüketiciler alışverişte milliyetçi, Almanlar içgüdüsel, Danimarkalılar ise ayakkabı delisi çıktı.
Wall Street Journal Europe(WSJ) Europe'un yayımladığı bir tüketici araştırması Türkler'in yüzde 70'inin alışverişte yerli malını tercih ettiğini yüzde 30'unun ise asla ABD ürünü almadığını ortaya koydu. Gazetenin 20 ülkede 21 bin kişi üzerinde GfK Custom Research şirketine yaptırdığı araştırmada, Türk tüketiciler milliyetçi, biraz Amerikan karşıtı bir profil çiziyor. Araştırmaya göre alışverişte Almanlar "içgüdüsel", Ruslar "Çin karşıtı", Danimarkalılar "ayakkabı delisi." Araştırmasında en ilginç yan ise jeopolitiğin tüketici davranışlarındaki etkisi...
Türklerin yüzde 30'u Amerikan malı almıyor, yüzde 76'sı yerli malı kullanıyor ve diğer AB ülkeleriyle karşılaştırıldığında kesinlikle ayakkabı merakı bulunmuyor. İtalyanların yüzde 50'si markaya duyarlı. Ancak markaya duyarlılıkta Yunanlıların yüzde 51 ile İtalyanların önüne geçtiği görülüyor. İngiliz kadınlarının yüzde 34'ü kendilerini alışverişe "inanılmaz indirimlerin" sürüklediğini savunuyor. Fransızların yüzde 22'si modadan, yüzde 18'i ise başkalarının görüşlerinden etkileniyor. Bir İtalyan erkeği ayakkabı için ortalama 133.90 Euro harcarken Danimarkalı erkekler ortalama 162.90 Euro veriyor.
İNDİRİM KAÇIRILMIYOR Araştırma geneline göre, kadınların yüzde 83'ü ve erkeklerin yüzde 82'si alışverişe neden olarak "ihtiyacım var" gerekçesini öne sürüyor. Ancak alışverişin önemli nedeni "içgüdü". Bu noktada kadınlar yüzde 60 ile alışverişte yüzde 48 de kalan erkeklerin önüne geçiyor. Genç tüketicilerin (30 yaşının altı) en önemli karakteristikleri iç güdüsel alışveriş yapmaları: trend izleyicileri yüzde 57, zevk için alışveriş yapanlar yüzde 69, indirimi kaçırmayanlar ise yüzde 74.