Türk'ün motosiklet tutkusu İtalyan efsanesine umut oldu
4 yılda satışları 20'ye katlanan motosiklet sektöründeki canlılık, efsane İtalyan markaları Vespa ve Piaggio'ya umut oldu. Şirketin Başkan Yardımcısı Colaninno, "Türkiye, durağan Avrupa'nın yeni fırsatı" dedi.
Son 4 yılda kullanımı önemli ölçüde artan motosiklet pazarı bugün yıllık satışı 400 binleri, büyüklüğü 1.5 milyar doları aşan bir pazar haline geldi. Özellikle ucuz Çin mallarının fiyatları düşürmesi ve yarattığı alışkanlıkla pazarı büyütmesiyle hız kazanan motosiklet sektörünün yüzde 95'i Çin markalarının elinde olsa da, motosikletin efsane markaları da Türkiye'deki bu hızlı büyümeden oldukça memnun. İtalyanlar'ın 100 yıllık efsane markası Vespa ve Piaggio'nun üreticisi 1.5 milyar Euro cirolu Piaggio'nun Başkan Yardımcısı Matteo Colaninno, Avrupa'daki en büyük motosiklet pazarının İtalya olduğu söylerken, "Ancak Avrupa pazarının geneline baktığımızda durağanlık söz konusu" dedi. Bu noktada yeni pazarlara açılmanın önemine işaret eden Colaninno, Türkiye'nin büyüme hızı ve
potansiyeliyle Avrupa pazarının yeni umudu olabileceğini belirtti. Avrupa'da yılda 1.5 milyon adet motosiklet satışı olduğunu kaydeden Colaninno, "Artık fazla büyümeyen bu rakamı Çin, Hindistan gibi büyük pazarlar ile Türkiye gibi büyüme potansiyeli olan pazarlarla canlandırmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.
TÜRKİYE'DE ÜRETİM YOK Üretimlerini İtalya, İspanya, Hindistan ve Çin'de yaptıklarını dile getiren Colaninno, Türkiye'de ise henüz üretim yapmayı düşünmediklerini açıkladı. Çin rekabetinden rahatsız olmadıklarını ifade eden Colaninno, şöyle devam etti: "Bizim markalarımız Türkiye'de tanınan ve güvenilen markalar. Motosiklet hevesine bir şekilde bulaşmış olanlar eninde sonunda efsane markalara dönerler. Motosiklet marka duygusunun gelişmiş olduğu bir alan. Türkiye'de de aynı kuralın geçerli olacağına inanıyorum."