|
|
|
|
|
Savaş yıllarında doğdu Amerika'da moda oldu
4X4 araçların popüleritesi 2'inci Dünya Savaşı sonunda başladı. 1941-46 yılı arasında 350 bin adet 4x4 üretildi. 1982 yılına kadar ABD'deki tüm otomobil satışlarının yüzde 2'sini 4x4 araçlar oluşturuyordu. 1983'de GM-Blazer ve Jimmy modellerini piyasaya çıkardı. Daha sonra Ford iki yeni modeli piyasaya sürdü. Bu ürünlerin uygun fiyatları 4x4 pazarının gelişmesine neden oldu. Japon üreticiler Toyota ve Nissan Amerikan pazarına girdiler. Bunları Mitsubishi ve Isuzu takip etti. 1988 yılına gelindiğinde 4x4'lerin satışları 670 bin adete yükseldi. 1996 yılında satışlar 2.1 milyona yükseldi. Buna göre ABD'de satılan her 8 araçtan biri off-road aracı. Şu anda ABD'de 36 model off road aracı bulunuyor. 2000'li yıllarda ise Lexus, Buick, BMW, Volkswagen, Porsche hatta Audi 4x4 üreterek bu pazara girdiler. Son yıllarda 4x4 kullanıcılarının çoğu geleneksel arazi aracı kullanıcıları değil, birçoğu kadın. Daha çok yenilik arayanlar tarafından tercih ediliyor. ABD'de erkekler 4x4'leri performans nedeniyle tercih ederken, kadınlar güvenlik ve rahatlık için satın alıyorlar.
|