|
'Baba otomobili' imajı değişti Jaguar üniversiteye girdi
|
|
Jaguar'ın 'ağır, oturaklı, baba otomobili' imajı değişti. Yeni imajla birlikte, üniversite öğrencileri bile Jaguar kullanmaya başladı.
Eskiden aristokrat otomobili olarak bilinen Jaguar, son yıllarda yapılan yeniliklerle imaj değiştirmeye başladı. Bu değişimle birlikte Jaguar, sadece işadamları ve politikacıların tercih ettiği bir otomobil markası olmaktan çıktı. Tüm dünyada yaşanan bu değişimin bir benzeri Türkiye'de de görülüyor. Jaguar markasının imajıyla birlikte kullananların yaş ortalaması da gençleşmeye başladı. Ağır, oturaklı bir baba otomobili' olarak bilinen Jaguar'ı artık, üniversite öğrencileri bile tercih ediyor. Jaguar Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Oral Güven, düne kadar Jaguar kullanıcılarının yaş ortalamasının 45 ve üstü olduğunu, son dönemde bu ortalamanın 35'lere gerilediğini kaydetti. Güven, şöyle devam etti: "Daha önce patronlar, üst düzey yöneticiler tarafından kullanılan Jaguar, bugünlerde doktorlar, avukatlar, estetikçiler, jinekologlar ve inşaat mühendisleri tarafından da tercih ediliyor. En dikkat çekici değişim ise üniversite parklarında Jaguar görülmeye başlaması. Geçenlerde, genç bir müşterimiz İstanbul'da bir üniversitenin parkında 22 adet Jaguar saymış. Başka üniversitelerde de Jaguar olduğunu biliyoruz. Bunların çoğu öğrencilerin babalarına ait olsa bile, gençlerin babalarının otomobillerini kullanmaları değişimin bir göstergesi."
REKOR KIRACAK Jaguar satışlarının hızlı bir şekilde arttığını belirten Güven, geçmişte yılda ortalama 150 adet olan satış rakamlarının bu yıldan itibaren ayda 100 adet olarak gerçekleşmeye başladığını kaydetti. Güven, 2006'da 800 adet satış hedeflediklerini belirterek, "Bu rakam 800 adetin üzerine bile çıkabilir. Geçen yıl 113 adet satış gerçekleştirdik. Mart sonu itibariyle satışlarımız 268 adet oldu. Bu artışta değişen imajın yanı sıra vergi avantajına sahip motor seçeneklerinin de etkisi var" dedi
|