* IKEA, Türkiye'de mağaza açmadan önce mobilya sektöründe birçok spekülasyon yapıldığını biliyorum. IKEA'nın sektörü olumsuz etkileyeceği ve birçok firmanın kapanacağı yönünde konuşmalar yapılıyordu. Bu beklentilerin yanlış çıktığını söyleyebilirim. Sektördeki oyuncular bizim pastayı büyüttüğümüzü gördü. Böylece herkes kazandı. Daha önce büyük ev dekorasyon ve mobilya satan marketler yoktu. Şimdi birçok yerde açıldı. Bence mobilyacılar şimdi IKEA'yı daha çok seviyor.
* Tüm dünyada başarılı olan IKEA konseptinin Türkiye'de de sevileceğinden
bir endişemiz yoktu. Gerçekten de öyle oldu. Zaman geçtikçe müşterilerimiz bizim çalışma şeklimize alışıyor. Sattığımız ürünlerin yüzde 80'i müşterinin başkasına ihtiyaç duymadan taşıyabileceği nitelikte. Biz daha çok orta gelir seviyesine hitap eden ne ucuz ne pahalı ürünlerin ilgi göreceğini bekliyorduk. Talep uçlarda kutuplaşmış durumda. En ucuz ürünler ile en pahalı ürünlere daha çok talep geliyor.
* Biliyorsunuz IKEA'nın mağazası açılmadan katalogları dağıtılmaya başlandı Türkiye'de. Kataloglarımızda ürünler ve fiyatları bulunuyor. Bu fiyatlar 6 ay boyunca sabit tutuluyor. Ancak katalogdaki fiyat tavan fiyatımız. Eğer mağazaya gelinirse bu fiyattan daha düşüğünü de bulmak mümkün. Fiyatları sabit tutmamızın açıklaması ise basit bankacılık operasyonu. Bankalarla yaptığımız vadeli döviz alım sözleşmeleri ile kur riskinden kurtuluyoruz. Bu döviz kurunun yüzde 25 arttığı bir ortamda bile bize fiyatları sabit tutma imkanı veriyor.