TürkiyeDünya Kupası'na gidememesine karşın gönderdiği ürünlerle şampiyonadan kazançlı çıkan ülkeler arasında yer alıyor. Kupaya katılan birçok ülkenin taraftar formalarını gönderen Türkiye, Almanya'ya gönderdiği meyve ve sebze sayesinde bu sektörün en önemli ihracat pazarı haline geldi. Dünya Kupası'nın düzenlendiği Almanya'ya bir ayda 39 milyon dolara yakın meyve-sebze ihracatı yaptı ve en önemli ihracat pazarı haline geldi. Akdeniz Yaş Sebze ve Meyve İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Kavak, tüm ihracatçı birliklerinden yapılan yaş sebze
ve meyve ihracatında önemli artışlar gözlendiğini bildirdi. TİM verilerine göre ilk 6 ayda yapılan yaş sebze ve meyve ihracatı yüzde 17.7 artarak 560 milyon dolara tırmandı. Dünya Kupası karşılaşmalarının başladığı haziranda ise ihracat her zamanki seyrinden farklı olarak 130.3 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Bu haziranda geçen yıla göre yüzde 56.7'lik bir artış anlamına geliyor. Son dönemde özellikle Almanya'ya yapılan ihracatta ciddi artışlar yaşandığını, belirten Kavak, "Almanya yaş sebze ve meyvede Türkiye için 5'inci pazardı. Ancak haziranda yapılan ihracatla Rusya'yı geçerek 1'inci pazar haline geldi" dedi. Öte yandan tüm Avrupa'da bu yıl kiraz rekoltesinin çok iyi olmasına karşın Almanya ve İtalya'da yaşanan don, Dünya Kupası'yla birlikte artan talebin Türkiye'den karşılanmasını sağladı.