Beko, 2008'de 3.5 milyar doları aşması beklenen bilgi teknolojileri pazarında marka bilinirliğini artırmayı ve dağıtım kanalında büyümeyi hedefliyor.
Bilişim pazarındaki hızlı büyüme Türkiye'nin elektronik devlerinin de dikkatini çekiyor. Beko, Keysmart markasıyla evlerde ve ofislerde büyürken, dağıtım kanalında da uzmanlaşmış kanalla genişlemeyi hedefliyor. Beko Elektronik Genel Müdür Yardımcısı Erem Demircan Keysmart markasını konumlandırırken özellikle gençleri hedeflediklerini söylüyor. Öncelikli olarak servis altyapısını geliştirdiklerini belirten Demircan, "Dizüstü bilgisayar satışlarındaki artış heyecan verici. Biz öncelikle karmaşık dağıtım kanalındaki yapıyı basitleştirdik.
DAĞITIM ZİNCİRİ BASİTLEŞTİ Bunun için değer zincirindeki ürün sayısını artırdık ve Keysmart markasına yatırım yaptık. Bunun yanında dağıtım kanalını eğittik. Servis altyapısını geliştirdik. Bunun bizim için en önemli farklılık yaratma şansımız olduğunu biliyoruz. Kanalda Koç şirketi olmamızın getirdiği güveni kullanmaya çalıştık" dedi. İnternet ortamında ortaya çıkan iletişim avantajlarını sonuna kadar kullandıklarını belirten Demircan, "Tüketici haftalarca
üründeki arıza için beklememeli. Ofiste önemli bir davaya hazırlanan avukat bilgisayarının başında çaresiz kalmamalı. Evde film keyfini DVD'de izlerken sorun yaşamamalı. İnternet sitelerindeki şikayetleri inceleyen ve hemen yanıt veren Çağrı merkezi elemanlarımız var" şeklinde servis altyapısındaki değişimi özetledi.
MÜZİK VE EĞLENCE Keysmart dışında LG, Samsung cep telefonları, Apple iPod gibi uluslararası markalarla mağazaları güçlendirdiklerinin altını çizen Demircan, "2005 yılı sonunda Keysmart tabelalı mağaza sayısını 118 çıkardık. 2006 yılında hedefimiz 180 mağazaya ulaşmak. Elektronik müzik ve DVD pazarındaki canlanma bizim satışlarımızı da doğrudan etkiliyor. Kısa vadede yerli marka pazarından daha fazla pay almayı, orta vadede dünya markalarına alternatif olmayı hedefliyoruz. Marka olmanın değerini dizüstü bilgisayar kampanyalarında sıkça görüyoruz" dedi.