|
|
|
|
|
|
|
THY'den tuhaf açıklama
Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, geçen cuma günü bazı iç ve dış hat seferlerinde yaşanan aksamaların en önemli nedeninin Rus uçağının pistten çıkması olduğunu ifade ederek, ''THY'nin kabin personeli konusunda eksikliğini kabul etmiyoruz'' dedi.
Kotil, Yeşilköy'deki THY Genel Müdürlük binasında düzenlediği basın toplantısında, ''THY'de neler oluyor?'' sorusuna cevap bulmak amacıyla bir araya geldiklerini belirterek, Türkiye'de havacılık sektöründe son 3 yılda yaşanan olumlu gelişmeleri anlattı. Cuma günü bazı iç
ve dış hat seferinde yaşanan aksamalara değinen Kotil, şöyle konuştu:
''Yurt dışındaki okulların tatil olmasıyla birlikte Cuma günü büyük bir yoğunluk vardı. Hem sefer sayısı, hem de yolcu yoğunluğu açısından bütün hava yollarında benzer yoğun operasyonlar vardı. THY bu cuma günü için hazırlanmıştı, fakat aynı gün Rus uçağının pistten çıkması nedeniyle sabahki ilk çıkışlarımız zamanında olmadı. Zamanında kalkmayan sabah uçağımız zamanında gelemeyeceği için diğer seferleri de etkiliyor. Cuma günkü iptalin en önemli nedeni Rus uçağının pisti meşgul etmesiydi. THY açısından herhangi bir gün ek oluştuğu zaman, bu bir sonraki günü etkiler. Çünkü akşam uçakları zamanında dönemezlerse sabahki seferlere de etki yaparlar. Geçtiğimiz Cuma günü, önceki gün yaşanan gecikmelerin etkisi, yoğun trafik ve pistte yaşanan olay nedeniyle sefer iptali yaşandı. Böyle yoğunluklarda en iyi çözüm sefer iptalidir. Çünkü bir sonraki günü tehlikeye sokuyorsunuz.''
''YOLCU MEMNUNİYETİ HER ŞEYİN ÜSTÜNDE''
Temel Kotil, iptallerin genellikle olumsuz hava koşulları nedeniyle yapıldığını ve kışın bu tür iptaller yaşandığını hatırlatarak, iptallerin yolcuların en az mağdur edileceği şekilde yapıldığını, cuma günü iptallerden etkilenen bütün yolcuların da cumartesi sabahı itibariyle gidecekleri yerlere ulaştırıldığını bildirdi.
''Yolcu memnuniyeti her şeyin üstündedir ve cuma akşamı itibariyle her şeyi toparladık. Seferlerimiz cumartesi günü normale dönmeye başladı, pazar günü normale döndü ve şu anda normal devam ediyoruz'' diyen Kotil, dün de zamanında kalkış açısından iyi bir operasyon yapıldığını söyledi.
Kotil, cuma günü aksayan seferlerin kamuoyuna yansıdığını, ancak 11 bin THY çalışanının ''Çıta yükseldiyse, çıtanın üstünden atlarız, altından geçmeyiz'' diyerek olayın üstesinden geldiğini ve bu nedenle ekibini kutladığını dile getirdi.
''BU YIL TOPLAM 1200 PERSONEL ALINDI''
THY Genel Müdürü Temel Kotil, şöyle devam etti: ''2003 yılından itibaren bir büyüme başlattık. Yeni uçak alımları yapıldı, yeni hatlar açıldı, büyüme planları oluşturuldu. Türkiye'deki büyümenin getireceği talep artışı göz önüne alındı. Asıl rekabeti büyük şirketlerle yaptığımız Avrupa'daki yolcu potansiyeli değerlendirildi. Pazar payımızı artırma planları yapmıştık. Onun ötesinde bir personel politikası planı yapıldı ve 2004 yılı itibariyle bunlar devreye konuldu. Kokpit ekibi en zor yetişen kişilerdir. Bunu göz önüne alarak kendi eğitim okulumuzu oluşturduk. Teknisyen, hostes,ticari eğitim yapabilecek yeteneğine sahip tam teşekküllü okulumuz var. 640 kokpit personelinden bugün 1043 personele geldik. Bu sayılarla bu yılı döndüreceğiz ve önümüzdeki yıl için başka planlarımız var. Büyüme planımız, 2006 büyüme planı değil, önümüzdeki yılların büyüme planıdır.
Uçağı sadece kokpit ekibi uçurmuyor, yer ve servis ekibi gerekiyor. Kabin personeli teminini yaptık, 400 yeni personel daha aldık. Bunlar belli plan çerçevesinde eğitimlerini alıp devreye giriyorlar. Büyüme olayında bunlar da yetmiyor, check-in, boarding hizmetlerini yürütecek personele de ihtiyaç var. Bunun için de 200 personel aldık. Yer hizmeti şirketleri de hizmet veriyor. Bununla ilgili ihaleler yapıldı. Bunda hiçbir aksama yok. Çağrı merkezine 500,teknik servise 500 personel alındı. Bu yıl yaklaşık 1200 personel almış olduk. Planlamamızda ihtiyaç kadar personel almaya çalışıyoruz. THY, çok personel temin ederek eleştirilen bir kurumdu. Bu negatif bir imaj oluşturdu. THY, tarihinde ilk kez personel azlığı nedeniyle eleştirildi. Ama THY personeli buna en iyi cevabı verdi ve hizmetleri en iyi şekilde devam ettirdi.''
Zamanında kalkışta dünya ortalamasının yüzde 75 olduğunu, kendilerinin ise 2005-2006 yılı için ortalama yüzde 90 zamanında kalkışı hedef olarak koyduklarını dile getiren Kotil, cuma günkü olayın ardından cumartesi günü toparlanarak zamanında kalkışı yüzde 80'e, pazar günü yüzde 88'e ve pazartesi günü itibariyle de bunu yüzde 90 civarına yükselttiklerini bildirdi.
''BİR THY VARDI, O GİTTİ YERİNE İKİ THY GELDİ''
Kotil, basın mensuplarının, uçuşlardaki aksamaların personel yetersizliğinden kaynaklandığı yönündeki eleştirilerin hatırlatılması üzerine de şunları kaydetti:
''THY'nin kabin personeli konusunda eksikliğini kabul etmiyoruz. THY, 2003 yılından bu yana iki kat büyüyen bir şirket. Geçen yıla göre bugüne yüzde 20 kapasite artırarak geldik. Sefer sayımız 477'ye geldi. Bu rakamı geçen yıl en yoğun zamanda bile yaşamadık. '13 milyon yolcuya ulaşabilecek miyiz' derken bugün 18 milyon yolcudan bahsediyoruz. Bir THY vardı, o gitti yerine iki tane THY gelmiş oldu.''
Temel Kotil, TBMM'de THY'ye ilişkin verilen soru önergesine ilişkin bir soruya da, ''Ben de haberlerden duydum. Önümüze geldiği zaman cevap hazırlayacağız. Ama artık bu olaydan çok, THY'nin yaza hazır olduğunu, personel konusunda bir sıkıntısı olmadığını ve bu pozitif yapının devam edeceği, 2006'nın THY için büyüme, kalite ve global hale gelme yılı olacağının altını çizmek istiyorum'' yanıtı verdi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|