ERKEN indirime gidilmesi yerli ve yabancı markalar arasındaki ilk sıkıntı değil. Daha önce de alışveriş merkezlerinin yabancıları tercih etmesi nedeniyle bir kriz yaşanmıştı. Türkiye pazarına, yeni açılan alışveriş merkezleriyle girmeyi tercih eden yabancı markalar, alışveriş merkezi yöneticileriyle Türk markaları arasında 'yer kavgası' başlatmıştı. Alışveriş merkezi işletmecileri, yabancı markaların yaratacağı trafikten yararlanmak için önceliği bu markalara verince, Türk markaları yer kiralamak istedikleri pek çok alışveriş merkezinin dışında
kaldı. Yerli markalar, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) çatısı altında örgütlenerek konuyu Rekabet Kurulu'na taşıma kararı almış daha sonra ikili görüşmeler ile çözüm hedeflendiği açıklanmıştı.