DÜNYA Kupası'nı ülkelerinde düzenleyen ülkeler, organizasyonun ülke ekonomisine katkıda bulunmasını da planlıyor. Alman ekonomi bakanlığının yaptığı hesaplara göre dünya futbol şampiyonası ülkenin gayri safi yurtiçi hasılasına yüzde 0.5'lik bir katkı sağlayacak. Ancak geçmişte düzenlenen organizasyonlara bakıldığında bu hesapların tutmadığı dönemlerin olduğu da görülüyor. Örneğin 1994 ABD'de futbolu tanıtmak için büyük reklam desteğiyle düzenlenen organizasyon ülke ekonomisine önemli katkıda bulunmuştu. Aynı şekilde 1998 yılında Fransa'da düzenlenen kupada da rakamlar olumluydu. Ancak son Dünya Kupası'nda kupa organizasyonu hem Japonya hem de Güney Kore'de aynı dönemde hayata geçmesine rağmen Japonya yaptığı 2.5 milyar dolarlık yatırımı geri almayı başaramazken Güney Kore önemli miktarda nakit girdisi sağladı. Kupanın rüzgarını yeniden arkasına almayı planlayan Güney Koreli otomobil devi Hyundai ise başlayacak olan Dünya Kupası'nın ana sponsorlarından. Şirket turnuva boyunca kullanılmak üzere 800 araç tahsis etti.