|
|
|
|
|
Pastayı bırakıp politika alalım
|
|
'Marie-Antoinette'in düş kırıklığı yaratmasıyla birlikte yönetmeni Sofia Coppala da 'ünlü babanın şımarık kızı' yakıştırmalarına maruz kaldı. 'Zafer Günleri', Fransa'yı tarihi bir yüzleşmeye çağırıyor. İngiliz ustamız Ken Loach, 'Barley'yi Sarsan Rüzgar' ile İrlanda'nın özgürlük mücadelesine odaklanıyor. Nanni Moretti ise Berlusconi eleştirisi 'The Cainman'de zayıf kalıyor. 'Donnie Darko'dan sonra umutla beklediğimiz Richard Kelly, 'Güney Ülkesi Hikayeleri' ile filmi toparlayamasa da tüm pop kültür referanlarını ülkesi ABD'nin politikalarına karşı kullanıyor. 'Bolivya' ile baş tacı ettiğimiz Uruguaylı genç yönetmen Adrian Caetano 'Kaçış Günlüğü' ile 30 yıl öncesine dönerek Arjantin'deki dikta rejimini anlatıyor. 'Fast Food Nation', Amerikan halkının beslenme alışkanlığı üzerinden dev şirketlerin tatlı kar paylarını ve politik olayları eleştiriyor. Pedro Kosta'nın 'Muazzam Gençlik'i ise Portekiz'in sömürge anlayışına dair incelikli metiniyle büyülüyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|