Panasonic'in yıllık 11 milyon plazma üretecek fabrikası tam kapasite ile çalışmaya başlamadan dünyada ve Türkiye'de 107 ekran HD Plazma TV'lerin fiyatı 2 bin doların altına geriledi.
Futbol'da Dünya Kupası heyecanı yaklaştıkça geniş ekran televizyon üreticileri arasında rekabet de artıyor. Televizyon üreticileri geniş ekran televizyonların fiyatlarını düşürmek için yeni yatırımlar yapıyor. Panasonic, yeni fabrikası tam kapasite ile devreye girmeden Türkiye'de ve dünyada en çok satılan 107 ekran HD (Yüksek Çözünürlüklü) Plazma televizyon fiyatlarını 2 bin doların altına düşürdü.
PLAZMA MI, LCD Mİ? Televizyon üreticileri Plazma ve LCD panelleri bulmakta güçlük çekiyor. Panasonic'in dünyanın en büyük plazma üretecek fabrikası 2005 Eylül ayında faaliyete geçti. Fabrika 2008 yılında tam kapasite ile üretime başladığında rakam 11 milyon adet olacak. Yaklaşık 1,3 milyar dolar yatırım yapılması planlanan fabrika Plazma TV'lerde oyunun kuralını değiştirecek. 2005 yılı eylül ayında üretime başlayan fabrika Panasonic'i 2007 yılında satılacak 65 milyon LCD ve Plazma pazarının en önemli oyuncusu
haline getirecek. Panasonic PDP üretiminden sorumlu direktörü Masaaki Fujita, renkleri manipüle ederek daha canlı renkler elde edildiğini belirterek dikkat edilmesi gereken noktaları şöyle özetledi: "Plazmalarda renkler daha keskindir. Siyah gri değil, tam siyahtır. Eğer isterseniz manipülasyonu ortadan kaldırmanız mümkün. Gün ışığında televizyon seyrediyorsanız, 107 ekran altında televizyon için LCD daha uygun. Ayrıca yüksek çözünürlüklü televizyonlar da Avrupa ve Amerika'da kısa bir süre içinde standart hale gelecek."
TÜPLÜ TV'DEN CAMA Panasonic, elektronik eşyaları, METEC adlı merkezinde toplayarak geri dönüşümle yeniden değerlendiriyor. Örneğin 63 ekran tüplü televizyondan elde edilen camdan 68 su bardağı, 5,8 kg plastik, 2,5 kg demir çıkıyor. Fabrikada tüplü televizyonların yüzde 55'i, buzdolabının yüzde 50'si, klimaların yüzde 60'ı ve çamaşır makinelerinin yüzde 50'si geri dönüştürülüyor.