kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   News in English
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
  » Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Modanın devleri 'Pera'yı yeniden canlandırıyor
Marka sayısı her geçen gün artıyor
Metrekare fiyatları astronomik

Modanın devleri 'Pera'yı yeniden canlandırıyor

Haftasonları ziyaretçi sayısı 2.5 milyona çıkan İstiklal Caddesi, artık markaların yeni prestij alanı. Markaların peşpeşe mağaza açtığı caddede cirolar da alışveriş merkezlerindekileri 2'ye katlıyor.

Haftasonları ziyaretçi sayısı 2.5 milyonu geçen İstanbul Beyoğlu'ndaki İstiklal Caddesi, yerli ve yabancı markaların yeni prestij alanı haline geldi. Bir dönem markaların teker teker terk ettiği İstiklal Caddesi'nde son 1.5 yılda Diesel, Puma, Adidas, Nike, Hotiç, Koton, LCW, Oxxo, Starbucks, Gloria Jean's, Accessorize gibi pekçok marka en büyük ve en farklı konsept mağazalarını açtılar. Hatta, 1.7 kilometre uzunluğundaki Cadde'de markalar 2'nci mağazalarını açmaya başladılar. Buna ek olarak, Food Locker, Virgin gibi pekçok marka da ilk mağazaları
için yer arayan firmalar arasında. Bütün bu canlanmanın ardında, tarihi görünümüyle çekiciliğini hiçbir zaman yitirmeyen İstiklal Caddesi'nin Beyoğlu'nu güzelleştirme çalışmalarıyla birlikte yeni bir çehreye kavuşması yatıyor. Tabii buna ek olarak, İstiklal Caddesi'nin ikinci baharında özellikle Tünel tarafında ikamet edenlerin sayısında ciddi bir artış yaşanması ve Turkcell gibi büyük şirketlerin cadde üzerinde yer alması da etkili oluyor. Durum böyle olunca, caddede sadece son 1 ay içinde İnci, Topshop ve Elle markaları arka arkaya mağaza açtı. Pek çok yerli ve yabancı marka da 'prestij mağazalarını' açmak için harıl harıl yer arıyor.

10 GÜNDE İLK 5'E GİRDİ
İnci Deri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, dünyadaki bütün büyük şehirlerde alışveriş merkezleri kadar cadde mağazacılığının da önemli olduğuna işaret ederek, Beyoğlu'nun yeni yeni çok iyi meyve veren bir bölge haline geldiğine, bu yüzden markaların da ilgisinin arttığına dikkat çekti. 38 mağazaları olduğunu söyleyen Kızıltaş, "Beyoğlu'nda açtığımız mağaza açılalı daha 1 ay olmasına rağmen ciro anlamında ilk 5'e girdi" diye konuştu. Kızıltaş, Nişantaşı ve Beyoğlu gibi bölgelerin alışverişin en hızlı olduğu yerler olduğunu belirterek, Beyoğlu'nun araç trafiği olmaması nedeniyle daha çok tercih edileceğini ve başka markaların da yolda olduğunu kaydetti. Kızıltaş, İstiklal caddesi'nin bir alışveriş merkezi mantığıyla yönetilmesi gerektiğini ifade ederken, "Beyoğlu'nun arka tarafları eğlence merkezi olmaya devam edecektir, ancak İstiklal Caddesi belediye tarafından doğru yönetilirse eski güzel günlerine geri dönecektir" dedi. Topshop markasını Türkiye'ye getiren Al Shaya Grubu'nun Marka Direktörü Bülent Başaran da, İstiklal Caddesi'nin herşeyden önce marka bilinirlirliğini artırmak için en stratejik bölgelerin başında geldiğini söyledi. Başaran, bütün markaların en güncel konsept mağazalarını bu caddeye açtıklarına dikkat çekerek şöyle konuştu:

TURİST METROCITY'E GİTMEZ
"Özellikle gençlere hitap eden markalar için İstiklal Caddesi biçilmiş kaftan. Bizim için de, Topshop gibi tarzı sokak modası olan markalar için çok uygun. İstiklal'de metrekare fiyatları çok pahalı, ama geri dönüşü çabuk oluyor. Gelen markalar da 2'nci mağazalarını açmak için yer arıyor. Biz de 2'nci Starbucks açmak için yer arıyoruz. Ciro anlamında baktığımızda da, Topshop Beyoğlu'nun ilk 13 günlük cirosu Nişantaşı'nın yüzde 30-40 üzerinde, Cevahir Alışveriş Merkezi'nin 2 katı, Suadiye mağamızın da 2 katı düzeyinde. Bunun bir nedeni de, turistlerin en yoğun olduğu bölge olması. Bir turist Metrocity'e gitmez, ama İstiklal Caddesi'ne mutlaka gelir. Biz, Al Shaya Grubu olarak River Island için de yer arıyoruz."

MELTEM ERSOY


1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 TÜPRAŞ'ın %14,76'lık hisse satışı iptal edildi
 Borsa % 2.43 yükseldi
 Telsim bu hafta Vodafone'a devredilebilir
 "TÜSİAD'ın hükümetle arası açık"
 Kurumlar vergisi rekortmeni Telekom
 OECD: Büyüme devam edecek
 Petrol 70 doların üstüne çıktı
 Turkcell temettü dağıtacak
 Piyasalarda büyük çöküş!
 IMF'den yaz muhtırası geldi: Kemeri 4.5 milyar YTL sıkın
 Babacan: Kimsenin aklına 'vergi artırılacak' gelmesin
 Sürpriz olmadı, Çukurova'nın bağımsız adayı seçildi
 Borsalardaki türbülans THY'yi sarsmadı, 1.6 kat talep geldi
 Bakan uyarınca havada zam şimdilik ertelendi
 'İnşaatçılar turizme zarar veriyor'
 Nazarbayev: Türkiye ile rafineri kuruyoruz
 Ağaoğlu, Net'in borçlarını üstlendi
 OMV çağrı muafiyeti istedi
 İşsizlik oranı yüzde 11.9'a çıktı
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Türkiye, yurtiçi risklerin etkisiyle en zayıf halka
Dün...
Prof. Dr. AYDIN AYAYDIN
Bağımsız Merkez Bankası adına Babacan konuşabilir...
MELİHA OKUR
Kimse heveslenmesin 25 kuruşluk indirim yok
Mersin...
Tehditten 10.5 ay hapsi isteniyor
140 milyon YTL'lik bir servetin sahibi olan Ceyla Gölcüklü hakkında,...
Ölen eşi için 155 bin YTL istiyor
TIR'dan düşen çöp konteynırının altında kalarak hayatını kaybeden...
'Albay' Muzaffer Tekin Susurluk'tan bakıyor
'Albay' Muzaffer Tekin Susurluk'tan bakıyor
Danıştay'ın planlayıcısı olduğu ileri sürülen Muzaffer Tekin'in...
Silahları nasıl buldun? 'Söyleyemem'
Silahları nasıl buldun? 'Söyleyemem'
Danıştay ve Cumhuriyet gazetesi saldırılarından sorgulanan sanıklar...
IMKB
E: 37.235 D:% 2,43
DOLAR
S: 1,503 D:% -1,862
EURO
S: 1,923 D:% -1,788
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu