Haftasonları ziyaretçi sayısı 2.5 milyona çıkan İstiklal Caddesi, artık markaların yeni prestij alanı. Markaların peşpeşe mağaza açtığı caddede cirolar da alışveriş merkezlerindekileri 2'ye katlıyor.
Haftasonları ziyaretçi sayısı 2.5 milyonu geçen İstanbul Beyoğlu'ndaki İstiklal Caddesi, yerli ve yabancı markaların yeni prestij alanı haline geldi. Bir dönem markaların teker teker terk ettiği İstiklal Caddesi'nde son 1.5 yılda Diesel, Puma, Adidas, Nike, Hotiç, Koton, LCW, Oxxo, Starbucks, Gloria Jean's, Accessorize gibi pekçok marka en büyük ve en farklı konsept mağazalarını açtılar. Hatta, 1.7 kilometre uzunluğundaki Cadde'de markalar 2'nci mağazalarını açmaya başladılar. Buna ek olarak, Food Locker, Virgin gibi pekçok marka da ilk mağazaları
için yer arayan firmalar arasında. Bütün bu canlanmanın ardında, tarihi görünümüyle çekiciliğini hiçbir zaman yitirmeyen İstiklal Caddesi'nin Beyoğlu'nu güzelleştirme çalışmalarıyla birlikte yeni bir çehreye kavuşması yatıyor. Tabii buna ek olarak, İstiklal Caddesi'nin ikinci baharında özellikle Tünel tarafında ikamet edenlerin sayısında ciddi bir artış yaşanması ve Turkcell gibi büyük şirketlerin cadde üzerinde yer alması da etkili oluyor. Durum böyle olunca, caddede sadece son 1 ay içinde İnci, Topshop ve Elle markaları arka arkaya mağaza açtı. Pek çok yerli ve yabancı marka da 'prestij mağazalarını' açmak için harıl harıl yer arıyor.
10 GÜNDE İLK 5'E GİRDİ İnci Deri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, dünyadaki bütün büyük şehirlerde alışveriş merkezleri kadar cadde mağazacılığının da önemli olduğuna işaret ederek, Beyoğlu'nun yeni yeni çok iyi meyve veren bir bölge haline geldiğine, bu yüzden markaların da ilgisinin arttığına dikkat çekti. 38 mağazaları olduğunu söyleyen Kızıltaş, "Beyoğlu'nda açtığımız mağaza açılalı daha 1 ay olmasına rağmen ciro anlamında ilk 5'e girdi" diye konuştu. Kızıltaş, Nişantaşı ve Beyoğlu gibi bölgelerin alışverişin en hızlı olduğu yerler olduğunu belirterek, Beyoğlu'nun araç trafiği olmaması nedeniyle daha çok tercih edileceğini ve başka markaların da yolda olduğunu kaydetti. Kızıltaş, İstiklal caddesi'nin bir alışveriş merkezi mantığıyla yönetilmesi gerektiğini ifade ederken, "Beyoğlu'nun arka tarafları eğlence merkezi olmaya devam edecektir, ancak İstiklal Caddesi belediye tarafından doğru yönetilirse eski güzel günlerine geri dönecektir" dedi. Topshop markasını Türkiye'ye getiren Al Shaya Grubu'nun Marka Direktörü Bülent Başaran da, İstiklal Caddesi'nin herşeyden önce marka bilinirlirliğini artırmak için en stratejik bölgelerin başında geldiğini söyledi. Başaran, bütün markaların en güncel konsept mağazalarını bu caddeye açtıklarına dikkat çekerek şöyle konuştu:
TURİST METROCITY'E GİTMEZ "Özellikle gençlere hitap eden markalar için İstiklal Caddesi biçilmiş kaftan. Bizim için de, Topshop gibi tarzı sokak modası olan markalar için çok uygun. İstiklal'de metrekare fiyatları çok pahalı, ama geri dönüşü çabuk oluyor. Gelen markalar da 2'nci mağazalarını açmak için yer arıyor. Biz de 2'nci Starbucks açmak için yer arıyoruz. Ciro anlamında baktığımızda da, Topshop Beyoğlu'nun ilk 13 günlük cirosu Nişantaşı'nın yüzde 30-40 üzerinde, Cevahir Alışveriş Merkezi'nin 2 katı, Suadiye mağamızın da 2 katı düzeyinde. Bunun bir nedeni de, turistlerin en yoğun olduğu bölge olması. Bir turist Metrocity'e gitmez, ama İstiklal Caddesi'ne mutlaka gelir. Biz, Al Shaya Grubu olarak River Island için de yer arıyoruz."