|
|
|
|
Elektronik oyuncak çılgınlığı artacak
Japonya'da Nintendo şirketinin ürettiği elektronik oyuncaklar hedef kitleyi genişletmek için teknolojinin bütün imkânlarını zorluyor
İlk faaliyet alanı Japonya olan ve 1963 yılında Nintendo adını alan şirket, 1970 yılında oyuna elektroniği sokan ilk firma oldu. 1980'li yıllarda meşhur Game&Watch ve jetonlu oyun cihazlarıyla büyük başarı kazandı. 1985 yılında ilk ev oyun konsolu olan Nintendo Entertainment System'ı (NES) yarattı. 90'lı yıllarda Nintendo'nun ürettiği gameboy, 2000 yılında 100 milyon satış rakamına ulaştı. 2001 yılında satışına başlanan game cube oyun konsolunun ardından 2004'te piyasaya çıkan Nintendo DS el oyun konsolu geldi. Nintendo DS'in satış rakamı Japonya'da her hafta Sony'nin rakip ürünü PSP'den iki kat fazla... Toplam satışı 7 milyonun üstünde. Playstation adlı konsoluyla sektörün lideri haline gelen Sony'nin Japonya, ABD ve Avrupa'dan sonra Türkiye'de de satmaya başladığı PSP ise bir fenomen.
KORSAN YÜZÜNDEN... Ama aslında Türkiye oyun sektörünün pek de sevdiği bir ülke değil. Bunun sebebi oyun severlerin azlığı değil, korsan oyun piyasasının gücü. Oyun severlerin her ülkede çok sayıda olmasına rağmen, her yaştan ve sosyal statüden insana oyun oynatabilmek için Nintendo'nun yeni girişimleri oldu. Kolay oynanan oyunlar için kontroller de basitleştirildi. İki parmakla oynayabilen oyuncular için birkaç tuşla kontrol edilebilen oyunlarla oyun konsolları ve oyunların satışının artırılması hedefleniyor. Hedef kitlenin genişlemesi için en önemli etkenlerden biri de tasarım. Shigeru Miyamoto işini biliyor. Belki de gelmiş geçmiş tüm zamanların en iyi, en başarılı video oyun tasarımcısı. Belki de ufak tefek, zıplamayı seven, pompacı İtalyan'ı anımsarsınız: Mario... 53 yaşındaki tasarımcı ayrıca genel müdür olarak Nintendo'nun eğlence analizlerini de yapıyor. Bu sebeple tasarımlar da daha çok insanı hedeflemek yolunda şekilleniyor.
HEDEF KIZLAR Oyun üreticilerinin en iştah açıcı hedefi tabii ki genç kızlar. Çünkü onlara bir şeyi beğendirip satmayı başarmak çok sayıda ürün satmak anlamına geliyor. Bu girişimlerden biri de Animal Crossing (hayvan eşleştirme). Okul çağındaki birçok kız çocuğu bundan hoşlanıyor. 20'li yaşlardaki genç kızlar ve daha da önemlisi orta yaşlı erkekler ve 30'lu 40'lı yaşlardaki erkeklerin de kendilerine uygun oyunlar konusunda merakları var. Nintendo'nun amaçlarından biri zamanla bu durumu değiştirmek için şartlara bakıp hedef kitleyi genişletmek.. Ancak tasarımda sınırları zorlamak teknolojide de sınırların zorlanmasını gerektiriyor. Prim yapan ve her zaman kazanan daha kolay ve daha kullanışlı olan. Nintendo'nun en iddialı olduğu unsur konsolun kumandası... Televizyonların uzaktan kumandalarına benzeyen bu alet az sayıda tuş içeriyor ve bir hareket sensörüne sahip. Bu kumanda oyunun gerektirdiği biçimde, yani örneğin bir silah, top veya direksiyon gibi kullanılabiliyor.
ÜÇ BÜYÜK FİRMA Nintendo Wii'nin yeni oyunlarından biri Legend of Zelda serisinin Twilight Princess (Alacakaranlık Prensesi) oyunu. Hem game cube hem de hareket sensörlü Wii için iki ayrı versiyon düşünülmüş. Oyun konsolları alanında üç şirketi birbirleriyle kıyasıya rekabet içinde... Sony, PlayStation 3'ün çıkışını erteledi (kasım ayında piyasaya çıkacağı açıklandı). Microsoft ise Xbox 360 konsolunu geçen yıl çıkarmıştı. GameBoy DS'nin yeni modeli haziran ayında, tüm Avrupa ile aynı anda Türkiye'de olacak. Nintendo, şiddet içeren oyunların aksine uysal ve masum oyunlar üretiyor. Kod adı "Revolution" olan Wii'nin de, yeni kullanıcılar edinmek amacıyla sektör ortalamasının yarı fiyatına satılacağı tahmin ediliyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|