|
|
'Evteks 2006'da, 3 milyar dolarlık para dönecek!
Yerli-yabancı 600 firmanın katılacağı Evteks fuarında La Fayette, İkea, Marks&Sepencer, J.C Penney gibi dünya markaları yanında, Türkiye'nin yeni markaları da görücüye çıkacak.
İşçilik maliyetleri, Çin ile rekabet, düşük kur politikası gibi pek çok sorunla boğuşan tekstil ve alt sektörü olan ev tekstilinin umudu, 17 21 Mayıs tarihleri arasında CNR EXPO'da gerçekleşecek EVTEKS Fuarında Ev tekstilinde yerli-yabancı üretici ve alıcıları aynı pazarda buluşturan Evteks Fuarı ile gerek ihracatta gerekse iç piyasada her yıl toplam 3 milyar dolara varan bir ticaret gerçekleşiyor. Bu rakamın yüzde 50'si AB ülkeleri ve Amerika'ya yapılan ihracattan sağlanıyor. Dünyada genel anlamda büyük fuarlara olan ilginin düşme eğiliminde olduğu gözönüne alındığında bölgesel güç olmak ayrı bir önem taşıyor. Bu nedenle, bu yıl gerçekleşecek Evteks'te komşu ülkelerin fuara çekilmesi ve ihracatın bu ülkelere de yansıyarak bölgesel liderliğin pekiştirilmesi hedefleniyor.
Yeni ürünler vitrine çıkacak Yerli-yabancı 600 katılımcının yer alacağı fuarda La Fayette, Ikea, Marks & Spencer, El Corte Ingles, J.C Penney gibi dünya markaları yanında Zorlu Tekstil, Sarar Giyim ve Birlik Mensucat'ın yeni markaları da görücüye çıkacak. Zorlu Tekstil, yeni ürünü 'Taç Bahçe'yi, Birlik Mensucat ise 'Home Story' markasının lansmanını Evteks 2006'da yapacak. Öte yandan Sarar giyim ev tekstiline 'SAREV' markasıyla girerken yeni ürünlerini önce Evteks Fuarı'nda sergileyecek.
Küresel pazar 18 milyar dolar Ev Tekstili Sanayici ve İşadamları Derneği EVSİAD ve Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri Derneği TETSD desteği ve ITF Fuarcılığın organizasyonu ile yapılan fuar, 17-18 milyar dolar civarında olan dünya tekstil pazarında Türk markalarının da pay sahibi olabilmesine zemin hazırlarken, yurtdışından fuara gelen katılımcı ve ziyaretçi sayısıyla da hem turizme hem de Türk ekonomisine katkı sağlıyor.
|